ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס היום (רביעי) לביקורת שהושמעה כלפי הוצאות המזון של משפחתו, ומסר כי מעתה הן ישולמו מחשבונו הפרטי. "תמיד האמנתי שהקשבה לביקורת אינה פחיתות כבוד. להיפך - זו זכות", מסר.

"למרות שההתנהלות הייתה בהתאם לנהלים, אני ער לתחושה שנוצרה בציבור. לכן, הודעתי לאנשי משרדי שמעתה כל הוצאות המזון של משפחתי ישולמו מחשבוני הפרטי. אינני בתפקידי בשביל כסף או כבוד אלא כדי לשרת את אזרחי ישראל בכל כוחי, וכך אמשיך לעשות", מסר.

בתגובה להודעת ראש הממשלה, בליכוד מסרו: "בנט זורה חול בעיני הציבור — הוא חייב להחזיר לאזרחי ישראל את 50 מיליון השקלים שבזבז על חשבונם בניגוד לחוק, על שיפוץ ביתו הפרטי ברעננה".

נפתלי בנט (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
נפתלי בנט (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

כזכור, בתחילת השבוע דיווחה העיתונאית אילה חסון בחדשות 13 כי ההוצאות של משפחת בנט מסתכמות בסך של כ-50 אלף ש"ח לחודש בממוצע, מתוכם כ-11 אלף ש"ח להזמנות מזון ו-15 אלף ש"ח לרכישה בסופרמרקטים. 

בתגובה לדברים, הדפו בלשכת ראש הממשלה את הטענות על שימוש מופרז בכסף וטענו כי בבית המשפחה לא מועסקות כלל מבשלות. לכן, נעשה שימוש בשירותי אוכל חיצוניים בצורה מסודרת ובהתאם לכל הכללים. עוד ציינו כי "עלות ההוצאות פחותה באופן משמעותי מאשר העסקת מבשלת במעון, וכן ביחס להוצאות המזון של ראש הממשלה הקודם ומשפחתו". 

על פי לשכת ראש הממשלה סך ההוצאות החודשי במעונות ראש הממשלה בבלפור ובקיסריה בימי ראש הממשלה הקודם עמד על 262,100 ש"ח לעומת 87,700 ש"ח כיום. "אנו מכבדים את תפקידה וחובתה של התקשורת לבקר את השלטון, כל שלטון, ואין זו בושה בעינינו לקחת אחריות ולהודות בטעות, באם קרתה. ובלבד - שהעובדות והאמת הן הבסיס, ושלא עושים שימוש ציני בבמה התקשורתית ובזכות הציבור לדעת", נמסר.