שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומשרד החינוך פרסמו אתמול פרטים לגבי תוכנית לרפורמה בבחינות הבגרות שתחל בשנת הלימודים הבאה. במסגרת התוכנית הבחינות בארבעה מקצועות הרוח, היסטוריה, ספרות, תנ"ך ואזרחות יומרו לעבודות בקבוצות שייבחנו ע"י בית הספר וע"י בוחנים חיצוניים. שאר המקצועות בהם מתמטיקה, אנגלית, שפה ומקצוע מדעי ישארו בבחינה חיצונית. 

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב (העבודה) שוחח היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והביע את התנגדותו לרפורמה. "יש פה שני מעמדות של מקצועות שתי דרגות אם אתם חושבים שצריך לחולל שינוי דרמטי בנושא הבגרויות, בואו תכניסו גם את אחד המקצועות המדיעיים, זו בעיני טעות".

"המהלך הזה כולל בתוכו קיצוץ בהיקפי החומר הנלמד. במקצועות ההומניים יש הפחתה של 25% אחוזים בהקיפי החומר, אני חושב שצריך להגדיל את מערכת השעות של מדעי הרוח. הרפורמה תפחית את מעמדם של המקצועות ההומניים - נזק גדול", הוסיף.

לדבריו, הגיע הזמן להכניס שינויים בשיטת הבגרויות. יש בשיטה הזו דברים טובים, אבל יש בה גם הרבה דברים שדורשים שינוי. חוויית הלימוד בתיכונים במדינת ישראל היא לא מרנינה, אבל הרפורמה שנוצרה מבצעת הבחנה מאוד ברורה בין המקצועות המדעיים והשפה האנגלית לבין כל המקצועות ההומניים, וזה הדבר הבעייתי".

"במדינת ישראל יש היום קריסה של מקצועות ההוראה ההומניים, אנשים לא הולכים ללמד, לא אזרחות ולא תנ"ך ולא ספרות, ועכשיו, במקום לעודד צעירים ללכת ולהיות מורים במקצועות ההומניים, אני לא בטוח שיש כאן איזושהי חבילת תמריצים למקצועות האלה בצד הרפורמה", אמר. 

בהמשך, התייחס קריב להרשעה של שבעת משתתפי "חתונת השנאה", וטען: "אני מזכיר שב'חתונת דמיקולו' הזו השתתף בן גביר שבממשלה אחרת ובקואליציה אחרת, היה היום יו"ר ועדת החוקה במקומי". מגל תקף: "מעדיף אותו עשרות מונים עליך. אני מעדיף את בן גביר עליך, מה לעשות?".

כספית הצטרף לוויכוח: "הניסיון שלך להפוך את החתונה הזאת לשולית, קורס מול זה שהוא אומר לך שבן גביר היה יכול להיות יו"ר ועדת חוקה". מגל השיב: "קשקוש מקושקש, איפה ואיפה. זה כמו שהשב"כ מדווח על הכדורים שנשלחים לבנט ולא מדווח על הכדורים שנשלחים לנתניהו, ככה עם החתונה הזאת. זה סלקטיבי". 

קריב: "עם כל הכבוד, דומני שרוב מאמצי השב"כ לא מופנים היום לחקירת טרור יהודי. אולי בעולם המושגים שלך ובתפיסה העולם היהודית שלך לדקור תמונה של תינוק שנשרף באירוע טרור, זה עניין של דמיקולו, אז בבקשה". 

"אני לא רוצה לגדל את ילדיי בחברה שבה אנשים שדוקרים תמונה של תינוק שנרצח ורוקדים עם נשקים, ולא משנה אם הם יהודים ולא אם הם ערבים", הוסיף.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM