שר המשפטים וסגן ראש הממשלה גדעון סער שוחח הבוקר (רביעי) עם גדי נס בתוכניתו ב-104.5FM, והתייחס לשלל הנושאים הבוערים שבסדר היום הפוליטי, ובראשם האיומים כלפי ראש הממשלה נפתלי בנט: "כל אחד מאיתנו שנמצא ברשתות יודע שיש מכונה של הסתה בלתי פוסקת ושל דה לגיטימיזציה חסרת רסן נגד הממשלה הנבחרת ונגד שרים בממשלה כולל נגדי, ונגד ראש הממשלה, ונגד שרים אחרים - הדבר הזה הוא מתוכנן ומתוזמן כחלק מקמפיין אופוזיציוני". בנוסף, לשאלתו של נס, בנושא המעון הרשמי של רה"מ, השיב כי "ראש הממשלה צריך לגור בירושלים".

"אני מציע לחבריי באופוזיציה קצת להרגיע, להימנע מפלישה למקומות מאוד מסוכנים בשיח בחברה הישראלית", הדגיש סער, שאף הוסיף כי "האיום קשור לשיח הזה, כשהשיח מתלהט וכשמתנהל קמפיין קיצוני להשחרה והכתמה של מי שמכהנים היום בממשלה המכהנת, מכוח אמון הכנסת שנבחרה על ידי הציבור, שהדברים האלו קורים אז יש כל מיני אנשים שלוקחים את זה עוד כמה צעדים קדימה וזה מאוד מסוכן. אני באופן אישי לא חש מאוים, אני באופן אישי סומך על גורמי הביטחון שאמונים על הנושאים האלו".

גדעון סער (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
גדעון סער (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

"תסתכלו על ההסתה נגדי ברשתות, הסתה מופקרת מזה שנה ביתר שאת. אלו דברים חמורים ביותר, כולל שקרים, עלילות - תת רמת של קמפיין. הדברים האלו כולם מסודרים וכולם מכוונים, כולם מגיעים כחלק ממהלך שנועד לפגוע בראש ובראשונה במפלגות מסוימות שעשו מעשה בהקמת הממשלה הנוכחית, ועל ידי זה לנסות להביא לנפילת הממשלה ולבחירות נוספות", אמר שר המשפטים.

יו"ר תקווה חדשה סיכם את נושא האיומים בטענה כי"לא היה מספיק להם ארבע מערכות בחירות בשנתיים, הם רוצים עוד. כל התקופה שמדינת ישראל הייתה משותקת והכנסת והממשלה לא עסקו בפעילות לטובת האזרחים, אלא בפעילות בלתי פוסקת של בחירות שתאמה את האינטרסים של אדם בלבד בכלל שלא יכל להקים ממשלה. מזה הוצאנו את מדינת ישראל ולשם רוצים להחזיר אותה - זה דבר לא טוב למדינה ולאזרחיה".

מליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
מליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

עוד קודם לכן, סער התייחס להתיישבות היהודית ברמת הגולן ואמר: "אנחנו חוזרים לגולן, בעוד חודש יצא מכרז גדול שמעלה במכה אחת את מספר התושבים בקצרין, ב־50%, זה מהלך מאוד דרמטי שמחזק את רמת הגולן ואת הצפון כולו. אנחנו נהיה שם ונלמד גם על ההתפתחויות האחרות ביישום של התוכנית שעברה בחודש דצמבר. אם יש מקום שזה גם ציונות וגם איכות חיים זה רמת הגולן".

בנוסף, והתייחס השר סער לפעילות צה"ל וכוחות הביטחון בג'נין מאז תחילתו של גל הטרור הנוכחי: "אנחנו יודעים שיש שם שליטה רופסת של הרשות הפלסטינית והתארגנויות בהיקף משמעותי להוציא פיגועים נגד ישראל ונגד אזרחים ישראלים, לכן בחודש האחרון כבר מספר פעמים הייתה פעולה של צה"ל בתוככי ג'נין על מנת לסכל את הניסיונות האלו. לא לחכות שהם יגיעו לערים שלנו, אלא לפעול באופן יזום. אני חושב שזו המדיניות הנכונה והיא תמשך".

"אנחנו רואים תחילה של רגיעה, כשאנחנו מתמודדים מול טרור אנחנו צריכים להיות זהירים בהתבטאויות, אבל נדמה לי שגם ההיקף הרחב של כניסת כוחות הביטחון והפעילות של כוחות הביטחון ושל צה"ל, גם בתוככי השטח של הרשות הפלסטינית, מביאים אותנו למצב של שליטה יותר טובה באירוע הזה למרות שיש ניסיונות בלתי פוסקים, בעיקר מצד החמאס, לנסות להצית את השטח ולנסות להבעיר במהלך חודש הרמדאן", טען.

על הטענות כי הימצאות רע"מ בממשלה מונעת פעילות נרחבת מול ארגוני הטרור, מסר שר המשפטים כי"אנחנו פועלים ומקבלים החלטות בנושאים של בטחון ישראל אך ורק על בסיס האינטרסים של ישראל. כל השקרים האלו של האופוזיציה, שיודעת שאין שום השפעה של רע"מ בנושאים הביטחוניים, הם גם לא חברים בממשלה, הם חברים בקואליציה ועוסקים בנושאים של הציבור הערבי שחשובים בראייתם אבל ללא השפעה על נושא הביטחון לא בגזרה הזו ולא באחרת. כל מה שנטען בעניין הזה הוא שקר מוחלט והמציאות מוכיחה שזה שקר".

בהמשך השיחה, יו"ר תקווה חדשה פנה לדבר על המאזן בכנסת, בו יש שוויון מוחלט בימים אלו בעקבות פרישתה של עידית סילמן מהקואליציה: "שמעתי גם את חברי הליכוד מדברים על 60־60, אז האם הם מונים את חברי הרשימה המשותפת ואת הרשימה המשותפת בבלוק שלהם כשהם אומרים את הטיעון שלהם? הם משקרים או בצד ימין של הפה או בצד שמאל של המפה. זה נכון שהליכוד עומד מאחורי כל ההצלחות הפרלמנטריות של הרשימה המשותפת בכנסת הנוכחית, כולל הפלת חוק האזרחות ועד לנושא הקמת בית החולים בסכנין. כל הדברים האלו הם דברים שהועברו למען הרשימה המשותפת על ידי הליכוד".

בסיום השיחה, סער התפנה לדבר גם על תחקיר התקציב שהופנה לבית משפחתו של בנט ברעננה: "ראש הממשלה צריך לעבור למעון בירושלים".