ראש הממשלה נפתלי בנט נאם הערב (רביעי) בעצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם. בין היתר, בנט התייחס לרוחות הסוערות במערכת הפוליטית ולמכתב איומים ברצח ובתוכו כדור חי של נשק שהופנה כלפיו וכלפי בני משפחתו.

בנט אמר: "הקיום היהודי החל לפני כמעט 4,000 שנה על אדמת ארצנו, וכל מעשה שלנו כאן במדינת ישראל, הוא מעשה של בנייה והתחזקות. כל בית שבונים, כל תינוק שנולד, כל חברה שקמה, כל צעד שאנו דורכים בנחלי ארצנו, כל שיר שנכתב, כל חסד שנעשה בין אדם לחברו, הוא לבנה בבניין המפואר הזה שנקרא מדינת ישראל".

נאום ראש הממשלה בנט בטקס יום השואה (צילום: מרק ישראל סלם)
נאום ראש הממשלה בנט בטקס יום השואה (צילום: מרק ישראל סלם)

"בניין מדינת ישראל, המדינה היהודית בארץ ישראל הוא-הוא הניצחון על אלו שחתרו להשמיד אותנו. בואו כולנו נאחז בה חזק, נשמור עליה מכל משמר. נקודה אחרונה, חשובה דווקא בימים אלו. מרד גטו וורשה נחשב, בצדק, לשיא של גבורה יהודית - קרב בלתי אפשרי של יהודים מעטים מול גרמנים רבים. כולנו גדלנו על מורשת זו. מה שפחות מדובר הוא העובדה הטראגית, שמול הגרמנים נלחמנו, לא כגוף אחד, אלא שני ארגונים יהודים מתחרים, שלא שיתפו פעולה ביניהם. האצ"י - ארגון צבאי יהודי, שהשתייך לזרם הרביזיוניסטי, לימין. הארגון היהודי הלוחם, אי"ל, שהשתייך לזרם הסוציאליסטי, לשמאל".

"כן, אחיי ואחיותיי, אפילו בימים האפלים ביותר בהיסטוריה היהודית, בתוך תופת ההשמדה, השמאל והימין לא השכילו לשתף פעולה. כל קבוצה נלחמה לבדה מול הגרמנים. ואני מנסה להבין איזה פער אידיאולוגי היה כל-כך חשוב עד שיוכל להפריד בין שתי קבוצות יהודים שנלחמו בקרב נואש והרואי כזה? איזו איבה פנימית הייתה יכולה להצדיק פיצול ברגע שכזה?", הוסיף.

דגל ישראל הורד לחצי התורן, יום השואה תשפ''ב  (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)
דגל ישראל הורד לחצי התורן, יום השואה תשפ''ב (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)

בסיום דבריו, אמר ראש הממשלה: "אחיי ואחיותיי, אסור, פשוט אסור לנו, לאפשר לאותו גן מסוכן של פלגנות, לפרק את ישראל מבפנים. היום, ברוך השם, במדינת ישראל, יש לנו צבא אחד, ממשלה אחת, כנסת אחת, ועם אחד - עם ישראל. כשאנו מאוחדים, אף אויב חיצוני לא יוכל לנו. אחיי ואחיותיי, תהי נפשה של אותה תינוקת יהודיה, שניספתה עוד בטרם ניתן לה שם, יחד עם ששת מיליון אחינו ואחיותינו נרצחי השואה, צרורה בצרור החיים".