יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, נפגש ביום שני בעמאן עם מלך ירדן, עבדאללה השני, ודן עמו במצב בירושלים ובדרכים למנוע חידוש של המתיחות בהר הבית. השיחה בין השניים התקיימה בשולי ארוחת איפטאר של סיום צום הרמדאן בארמון המלך, אליה הוזמנו נציגים פלסטינים ממזרח ירושלים וכן נציגים של הציבור הערבי בישראל.

ח"כ עבאס הוא הפולטיקאי הישראלי הראשון שנפגש עם המלך מאז ההסלמה האחרונה בהר הבית שהביאה למתיחות ביחסים בין ישראל לבין ירדן. זו הפגישה השנייה בין השניים מאז הקמת הממשלה. פקיד ישראלי בכיר ציין כי עבאס עידכן את ראש הממשלה בנט מראש שהוא מוזמן לסעודת האיפטאר בארמון המלך. רה"מ לא התנגד אך גם לא העביר כל מסר למלך באמצעותו של עבאס. הוא עידכן את שר החוץ לפיד בפרטי הביקור בירדן במהלך פגישה שקיימו השניים אתמול (רביעי). מלשכת לפיד סירבו להתייחס לנושא.

עבאס סירב לאשר כי נפגש עם המלך בארבע עיניים אך גם לא הכחיש. הוא ציין כי במהלך ארוחת האיפטאר המלך דיבר בהרחבה על המצב בירושלים והדגיש בפני המשתתפים את הצורך להרגיע את המצב ולהימנע מהסלמה מחודשת. "המלך עבדאללה הוא לא רק מלך ירדן אלא מייצג שני מיליארד מוסלמים בכל הנוגע למסגד אל-אקצא ולכן צריך להסתכל עליו בצורה הזו ולא רק במסגרת היחסים בין ישראל לבין ירדן. ישראל צריכה להתייחס למלך ככתובת בעולם המוסלמי בכל מה שנוגע למוקמות הקדושים בירושלים", אמר עבאס.
 
עבאס ציין כי אחת הסוגיות הבעייתיות היא שכל צד רואה אחרת את המשמעות של הסטטוס-קוו במקומות הקדושים בירושלים. לכן, הוא אומר, על הצדדים לשבת יחדיו ולדבר על זה בצורה עמוקה יותר כדי שכל צד יבין למה הצד השני מתכוון. "המלך עבדאללה לא רוצה הסלמה והוא מחפש פתרונות שיאפשרו לשמור על הרגיעה, יתנו למסגד את הכבוד המגיע לו וישמרו על החסות הירדנית במקום. צריך לראות מה ניתן לעשות כדי שמה שקרה השנה לא יחזור בשנה הבאה", אמר עבאס.

התפילות בהר הבית ביום רביעי בלילה לציון "לילת אל-קדר" עברו בצורה שקטה וללא אירועים חריגים. בכירים ישראלים אמרו כי אנשי הווקף עשו מאמץ רב לשמור על הסדר ובכמה מקרים מנעו התפרעויות והתעמתו עם גורמים שניסו להתסיס את האווירה. אתמול ביקר ברבת עמון הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (אבו-מאזן) ונפגש עם המלך עבדאללה. הפגישה התקיימה גם כן במסגרת התיאום בין הצדדים כדי להרגיע את הרוחות בירושלים.
 
מחר יתקיימו תפילות יום השישי האחרון של חודש הרמדאן. בישראל, ירדן והרשות הפלסטינית קיימת דריכות רבה וחשש כי הרגיעה שהושגה בימים האחרונים תופר ע"י תומכי חמאס. אתמול פורסם כי לאחר הרמדאן תתקיים ישיבה של הוועדה המשותפת של ירדן וישראל לנושא ירושלים והר הבית. אחד הנושאים המרכזיים שיעלו לדיון הוא הגדלת מספר השומרים של הווקף הירדני במתחם מסגד אל-אקצא.
 
עבאס ציין כי קיים מחסור גדול של כוח אדם מבחינת הווקף ויש צורך בתגבור משמעותי של שומרים. לדבריו ישראל אישרה עד כה הגדלה של 15 שומרים בלבד כאשר הצורך הירדני הוא של כ-200. "צריך לחזק את הווקף כדי שהם יוכלו לשמור על הסדר בתוך המסגד ולהימנע מאירועים כמו אלה שראינו בשבועות האחרונים", אמר עבאס. הוא אמר כי מבחינת רע"מ והחברה הערבית בישראל המלך עבדאללה הוא הכתובת בעולם המוסלמי בכל הנוגע למסגד אל-אקצא. "כל מה שייסגר מול מלך ירדן מקובל עלינו", הוא הדגיש.