יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, התראיין הערב (שבת) ב'פוגש את העיתונות' ב'קשת 12', והתייחס לקריאתו של מנהג חמאס יחיא סינוואר: "אנחנו לא חייבים לו שום דבר, אנחנו עושים מה שטוב לחברה הערבית ולעם הפלסטיני. אנחנו מאמינים שהתהליך שאנחנו מובילים במדינת ישראל יקרבו את השלום הכללי. אף אחד לא יגיד לנו מה לעשות ומה לא לעשות".

יחיא סנוואר (צילום: AFP)
יחיא סנוואר (צילום: AFP)

לאחר מכן נשאל יו"ר רע"מ על הקפאת השתתפותם בקואליציה, והשיב: "אנחנו נקטנו את הצעד הזה כדי שגם שותפינו בממשלה יבינו שצריך לעשות עוד צעד ועוד מאמץ. בינתיים לא הגענו למתווה שיוביל לסיום ההקפאה. אנחנו לא מעוניינים במערכת בחירות חמישית אך גם לא נוכל לחיות בצל אי ודאות ואי תפקוד בסוגיות שונות. לכן, העדיפות שלנו היא לקדם את הנושאים במסגרת הקואלאיציה ואני מקווה שעד סוף הפגרה נצליח להגיע להבנות".

לבסוף התייחס עבאס לפיגוע אמש באריאל: "מאז תחילת גל הפיגועים הבענו עמדה חד משמעית - אנחנו בצורה גורפת נגד כל אלימות וקוראים לכל הצדדים - זה הזמן שהאנשים שחיים כאן בארץ הקודש, להתחיל לחשוב על עתיד, על איך אפשר ליצור את הגורל המשותף ולא להתרכז רק בניהול סכסוך נקודתי. היו אירועים גם בצל ממשלתו של נתניהו, לא הרמנו ידיים וידענו שיש דרך חדשה שנקדם אותה".