מליאת הכנסת תתכנס מחר לכינוס פגרה מיוחד, על פי דרישת 25 חברי כנסת מהאופוזיציה, כדי לדון בשתי הצעות לסדר. הצעה אחת עוסקת בנושא "הממשלה מפקירה את העצמאים ולא מממשת את תוכנית המענקים", וההצעה השנייה הוגשה תחת הכותרת "ממשלה כושלת שאיבדה את הרוב בכנסת ונאחזת בכיסאותיה באופן לא דמוקרטי וחסר תקדים".

ח"כ ישראל כ"ץ (הליכוד), שיזם את כינוס הפגרה המיוחד ביחד עם ח"כ אופיר כץ, אמר לקראת הדיון מחר: "הממשלה הנוכחית היא ממשלה כושלת שאיבדה את הרוב בכנסת ונאחזת בכיסאותיה באופן לא דמוקרטי, תוך הישענות על התנועה האסלאמית ובסיכון אינטרסים חיוניים של מדינת ישראל".

"בדיון אדרוש מראש הממשלה בנט להתפטר באופן מיידי מתפקידו, ולאפשר לליכוד בהובלת בנימין נתניהו להקים ממשלה, כבר בכנסת הנוכחית, או לחלופין לקבוע תאריך מוסכם לבחירות. נעשה הכל כדי להשיב את הליכוד במהרה להנהגת המדינה", הוסיף ח"כ כ"ץ.

בנימין נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)


במקביל פנו ראשי סיעות הליכוד, ש"ס, הציונות הדתית ויהדות התורה לראשי סיעות הקואליציה, בקריאה להעביר מחר בקריאה ראשונה ובתמיכת האופוזיציה את חוק מענק סיוע לעצמאים ולעסקים שנפגעו בתקופת הקורונה.

בפנייה נאמר: "אנו ראשי מפלגות האופוזיציה קוראים לכם ראשי מפגלות הקואליציה: מספיק להתעלל בעצמאים! הגיע הזמן להעביר את החוק למענק סיוע לעצמאים ולפיצוי נפגעי האומיקרון כבר בפגרה. העלו את החוק להצבעה בקריאה ראשונה כבר ביום שני הקרוב ואנחנו כאופוזיציה נתמוך. אנו קוראים לכם, הפסיקו את מריחת הזמן והמשך הפגיעה בעצמאים בכיסם".

ח"כ אלי כהן מהליכוד אמר ל"מעריב": "ממשלת בנט־לפיד נמצאת בסוף ימיה, ובזמן הקצר שנותר לה תלויה באיימן עודה. כל יום נוסף שלה הוא סכנה למדינה ולמעמדה הבינלאומי, שכן מנהיגי האזור מריחים את חולשת הממשלה, וכמו להקת נשרים שעטים על פגר הם ממהרים לגזור את הקופון".

ח״כ גילה גמליאל (הליכוד) הוסיפה: "האירועים האחרונים מוכיחים את הנזק המשמעותי שגורמת ממשלת ישראל הנוכחית - הרפיסות מול גל הטרור, ההתנהלות הבזבזנית של המעון ברעננה ומדיניות כלכלית ומדינית כושלת. עלינו, כאופוזיציה, לעמוד על המשמר ולדרוש תשובות מהאחראים למחדל. אני מאמינה שניתן להקים ממשלה חדשה בראשות נתניהו כבר בכנסת הנוכחית, ואם חלק מהגורמים יבצעו את מה שנכון למען המדינה, נוכל להחליף את הממשלה ללא בחירות נוספות״.

בקואליציה, יו״ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ יבגני סובה, כמו מרבית חבריו בקואליציה, מודאג מהמצב. למרות זאת, הוא מנסה למצוא פתרונות למושב הכנסת הקרוב. סובה טוען כי אומנם אין לקואליציה 61 הצבעות בכנסת, דבר שיקשה לקדם דברים המחייבים חקיקה ברמת חוקי יסוד, אך מצד שני זה מוריד לטענתו לחץ בתוך הממשלה מהתחייבויות קודמות.

"אני דווקא מצפה שהממשלה תמשיך לתפקד ולקדם דברים טובים לציבור, כפי שעשתה כל יום מאז הקמתה. אני עדיין חושב שח״כ עידית סילמן לא תצביע נגד החוקים שממתינים לאישורם הסופי בכנסת, שבהכנתם היא הייתה מעורבת, ובכך נוכל לסייע לאזרחי המדינה", אמר ח"כ סובה ל"מעריב".