אנשי המערכת הפוליטית נפרדו הבוקר (ראשון) מחבר הכנסת לשעבר אילן גילאון, שהלך לעולמו בגיל 65. ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לו וכתב: "אילן גילאון, מחברי הכנסת החרוצים שידעה הכנסת ואיש ישר עם לב ענק, הלך הבוקר לעולמו בטרם עת. הוא היה עובד קשה על מנת לפתור בעיות פרטניות של אזרחים שפנו ללשכתו". 



עוד כתב ראש הממשלה: "הוא נהג לומר 'חבר כנסת צריך לקבל החלטות כאילו הוא זקן, עני וחולה, ולא כאילו הוא צעיר, עשיר ובריא'. תנחומים וחיבוק גדול למשפחת גילאון. יהי זכרו ברוך".

יו"ר מפלגת מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, כתב: "אילן איננו. איש עקרונות, לוחם, והכי חשוב - בנאדם, מענטש. זה גם מה שהוא הכי החשיב - להיות בנאדם. אילן אהוב, אתה שותף וחבר שלי המון שנים. לא יכול להאמין שהלכת. אילן זה גם משפחה חמה - יהודית, הילדים, הנכדים, ומיליון חברים. עכשיו כואב מאוד. בשם מרצ, אני שולח לכם תנחומים וחיבוק גדול". 

שרת התחבורה מרב מיכאלי, פרסמה בדף הפייסבוק שלה הספד, בו אמרה: "'לצערנו, אי אפשר להעביר חוק שאנשים יהיו בני אדם'. היה אילן גילאון אומר כמעט בכל ישיבה על חקיקה כשניסינו לעשות אותה טובה יותר. אני לא מאמינה שאני כותבת את המלים אילן גילאון היה". 

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, כתבה: ״'החוק היחיד שאי אפשר לחוקק הוא שצריך להיות בן אדם'. אחד ממשפטיו הבלתי נשכחים של אילן גילאון, שמסביר איך ולמה היה אהוב על כולם. הוא שהזכיר לנו שבא לפוליטיקה כדי שאיש לא יצטרך לבחור בין פרוסה לתרופה, נפטר ב-1 במאי. יהי זכרו ברוך. חיבוק ליהודית ולשבט גילאון שהקים ושהיה כל כך גאה בו". 

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "חבר הכנסת לשעבר, אילן גילאון הלך לעולמו.
אילן היה אדם חרוץ שנלחם על עקרונותיו לאורך כל שנות פעילותו ולמרות הפערים האידיאולוגיים בינינו תמיד ידענו לכבד אחד את השני. אני משתתף בצער משפחתו. יהי זכרו ברוך". 

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ הרב גלעד קריב (העבודה), ספד לחבר הכנסת לשעבר אילן גילאון ממרצ: "מותו של אילן גילאון הוא אבדה קשה לכל מי שמאמין שעתידה של ישראל תלוי בחוסנה של החברה, בכבודו של האדם העובד, ובחתירה לצדק חברתי ולשלום. תנחומי למשפחה. רבים מאתנו יישאו הלאה את מורשתו של אילן; הלוחם ואיש החלומות; בעל ההומור המופלא שהתייחס ברצינות תהומית לכל אדם. נוח בשלום חבר ומורה".

חבר הכנסת יוראי להב הרצנו (יש עתיד), צייץ:  ״לב ענק, אדם נדיר, לוחם ללא לאות למען אנשים עם צרכים מיוחדים, היה מופת והשראה לנבחר ציבור. אילן גילאון יחסר לי מאוד. נוח על משכבך בשלום". 

יושב ראש מפלגת מרצ, חיים אורון, שוחח עם גולן יוכפז ואריה אלדד ב-103FM וספד לגילאון: "הוא היה אומר 'אדם וחבר תנועה', כך הוא הגדיר את עצמו תמיד. הוא התכוון לתנועת 'השומר הצעיר' שבה הוא גדל, אבל תנועה במובן המאוד רחב של המושג הזה, הקדיש את כל חייו במובן המלא של המושג הזה למאבקים חברתיים".

"אפשר כמובן לעסוק בפסיכולוגיה בגרוש או לא בגרוש, זה מתחיל מהנכות שלו, אני חושב שבמקרה של אילן, זה התחיל מתפיסת עולם - שאגב, הוא כל פעם ראה לנכון לנסח אותה בניסוחים אפילו קצת חוזרים ונשנים עם הממד הכולל שלה, גם כשקשור באנשים עם מוגבלויות, וגם כשקשור ביחסים בין המינים, וגם כשקשור ביהודים וערבים. זוכר שכאשר עסקתי בחוק של זכויות שוות לבעלי תפקידים שונים, הוא אמר לי 'ואיך אנחנו נותנים זכויות מלאות שוות לאנשים עם מוגבלויות?' אין לי כרגע סיפור. ידעתי שימיו קרובים, אבל זה קשה", הוסיף.

קולות הספד וצער על מותו של גילאון לא פסחו גם על האופוזיציה: יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו כתב: "רעייתי שרה ואני מצטערים צער עמוק על פטירתו של חבר הכנסת לשעבר אילן גילון ז״ל, ושולחים תנחומים למשפחתו. האנושיות שקרנה ממנו שלו התעלתה מעל מחלוקות פוליטיות. הוא נתן לה ביטוי סמלי כששלח לנו צנצנת ריבה פרי ידיו לרגל זכייתו של אבנר בחידון התנ״ך". 

עוד כתב נתניהו: "אף שהיינו יריבים פוליטיים קיימנו קשר לבבי לאורך השנים. למרות שלא הסכמנו על הרבה דברים, תמיד יכולתי לזהות שפעילותו הנמרצת נעשתה מתוך אמונה שלמה בצדקת דרכו - ועל כך הערכתי אותו מאוד. הוא יחסר לי". 

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב: "ברוך דיין האמת. איש אמת היה אילן. אילן גילאון היה בר פלוגתא כמעט בכל נושא ובמקביל אחד האנשים הראויים והאהובים בפוליטיקה הישראלית. איש עקרונות, מענטש ומעל הכל איש טוב וראוי. אילן יחסר מאד. יהי זכרו ברוך". 

מנהיגה של ש"ס, השר לשעבר אריה דרעי, כתב: "כואב על פטירת ח״כ לשעבר אילן גילאון. אילן היה איש עם לב ענק, אדם שנלחם כל חייו למען השכבות החלשות והנזקקות ובעיקר אדם טוב שהיה אהוב על כולם. אלמד משניות במשך כל השנה לעילוי נשמתו. תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים". 


יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, צייץ: "בוקר עצוב. איבדנו את אילן גלאון, לוחם ערכי למען השלום והצדק החברתי, אדם עם לב ענק וחבר טוב. נמשיך כל הדרך עד שנשיג שלום, שוויון וצדק חברתי. יהי זכרו ברוך". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm