הכנסת צפויה לשוב למושב הקיץ בתחילת השבוע הבא, זאת לאחר הטלטלה הפוליטית שחוותה הקואליציה עם פרישתה של עידית סילמן. והודעת הקפאת החברות של רע"מ בכנסת הקפאת החברות שלה בכנסת, זאת בעקבות המהומות בסביבת הר הבית. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

שר החוץ, יאיר לפיד, שמטפל בסוגית רע"מ, נמצא במשא ומתן עם עם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, שומע דברים ותנאים לחזרתה. במשא ומתן בין הצדדים עולים דברים שונים, לאו דווקא קשורים ישירות למצב בהר הבית. עבאס דורש זירוז של דברים שנמצאים בהסכם הקואליציוני כמו החלטת ממשלה על ייצוג הולם והסדרת ישובים. וכמובן, הר הבית, הנושא הרגיש מכול.

בסביבת לפיד משדרים אופטימיות בנוגע לסיכויים ליישוב המשבר ולשובם של חברי רע"מ. עם זאת, לפי הערכות, העניין לא ייסגר לפני עיד אל פיטר.

חה"כ אורית סטרוק התייחסה לדברים ותקפה: "החבירה בין רע"מ ובין מלך ירדן והצגת דרישות משותפות לממשלת ישראל (הנשענת על אותה רע"מ) היא הביטוי המובהק ביותר לסוס טרויאני, וזה עוד לפני תוכן של מסמך הדרישות הירדני:  דרישה לכניעה מוחלטת בהר הבית וויתור על ריבונות ישראל שם. על כתפי עבאס - מהיום משת"פ גלוי של מלך ירדן שדורש ביטול ריבונות ישראל בהר הבית - איבד לחלוטין את הברקסים, מצופה מחבריו לקואליציה לשים ברקס חזק, ולמנוע את עצם קיומו של דיון בדרישות ירדן ורע"מ".

כזכור, מועצת השורא של התנועה האסלאמית החליטה בחודש שעבר כי מפלגת רע"מ תקפיא את חברותה בכנסת ולא רק בקואלציה. המהלך הגיע בתיאום עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד.

גורם בקואליציה אמר כי מטרת המהלך להוריד את הלחץ מהשטח של מפלגת רע"מ הלחוץ על חברי הכנסת שלה. עם זאת, אין לו משמעות אופרטיבית. המהלך כאמור, מתואם עם בנט ולפיד ונועד לשדר ליתר חברי הקואליציה, 'אם היינו רוצים לפרוש הינו פורשים, אבל אנחנו לא. אנחנו מביעים את מחאתנו'.