בצל המתיחות הביטחונית: הממשלה מתכנסת היום (ראשון) לישיבתה השבועית לראשונה זה מספר שבועות. בפתח הישיבה נשא דברים ראש הממשלה נפתלי בנט והתייחס לאירועי הימים האחרונים, בהם הפיגוע הרצחני באריאל והאיומים שהשמיע אמש מנהיג חמאס סינוואר לעבר הממשלה. 

בפתח הדברים ספד בנט לח"כ לשעבר אילן גילאון שהלך לעולמו הבוקר ואמר: "פתחנו את הבוקר עם בשורה עצובה, ח"כ לשעבר גילאון, הלך לעולמו. אילן היה עובד קשה מסביב לשעון כדי לפתור בעיות. חרוץ ומסור, משרת ציבור מסור. מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו". 

הוא הוסיף ואמר: "אנחנו בפתח שבוע יום הזיכרון ועצמאות, אין כמעט יום שאנחנו לא מקבלים תזכורת שאנחנו במאבק לחיות בשקט. ביום שישי נרצח ויאצ'סלב גולב בעת שהגן על ארוסתו במחסום בעיר באריאל. כוחות הביטחון הגיעו אתמול למחבלים, נזכור אותו יחד עם גיבורינו". 

עוד אמר: "אני מבקש בשם כולם, להודות ולגבות את צה"ל, השב"כ והמשטרה. מדובר באנשים שלא רואים שבועות ארוכים בית, עלינו מוטלת לנצח את הגל הזה. על הממשלה לגבות ולתת לכם את הכלים להצליח".

לאחר מכן בנט התייחס לאיום של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר כלפי יו"ר רע"מ מנסור עבאס ואמר: "שמעתי את אתמול את סינוואר לעבאס לפרק את הממשלה. נראה לי שברור שבחמאס לא אוהבים את הממשלה, אולי הם מתגעגעים למזוודות הדולרים או לא אוהבים את העבודה המשותפת בין היהודים לערבים. זה שחמאס רוצה להפיל את הממשלה, זה אומר הכל, וגם בזה אסור לסינוואר לנצח". 

ראש הממשלה סיכם ואמר: "עם החזרה לכנסת נמשיך בהליכי חקיקה של שר האוצר עם הרבה בשורות - סיוע לעסקים שנפגעו באומיקרון, הגברת שכר במשק, פיצוי למשפחות עובדות. אלה דברים שנוגעים כמעט לכל בית, פשוט לכל אזרחי ישראל. הבטחנו וקיימנו". 

ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: אוהד צויגנברג)
ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: אוהד צויגנברג)

בהמשך הדיון הממשלה אישרה פה אחד את הצעת סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער למינויה של עו״ד אביטל סומפולינסקי לתפקיד המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (משפט חוקתי-ציבורי).

השר סער אמר לשרים, כי ״המסלול המקצועי שעשתה עו״ד סומפולינסקי בפרקליטות המדינה ולאחר מכן בלשכה המשפטית של הכנסת ובייצוג המדינה והכנסת בבית המשפט העליון בסוגיות חוקתיות וציבוריות מובהקות - הוא אופטימלי לתפקיד״. סער הוסיף כי ״תפקיד המשנה ליועמ״ש (חוקתי-ציבורי) הוא תפקיד חשוב בעבודת הממשלה בכלל וועדת השרים לחקיקה בפרט״.

שר המשפטים ציין, כי בעקבות מינויה של עו״ד סומפולינסקי - נשים תכהנה במחצית (3 מתוך 6) מתפקידי המשנה ליועצת המשפטית. כזכור, ועדת האיתור בראשות היועצת המשפטית לממשלה עו״ד גלי בהרב-מיארה המליצה פה אחד על מועמדותה של עו״ד סומפולינסקי לתפקיד.

שר המשפטים הביע הערכה לעבודתו המסורה של המשנה ליועמ״ש (חוקתי-ציבורי) הקודם, עו״ד רז נזרי ואיחל לעו״ד סומפולינסקי בהצלחה בתפקיד.

עו"ד אביטל סומפולינסקי (43), נשואה ואם לחמישה, משמשת החל משנת 2017 בתפקיד הממונה על ייצוג הכנסת בערכאות, ובמסגרת זו היתה אחראית, בין היתר, לגיבוש עמדת הכנסת בעתירות חוקתיות וייצוג הכנסת בבג"ץ, סיוע בגיבוש עמדת היועץ המשפטי לכנסת בחוות דעת חוקתיות ומנהליות הנוגעות לפעילות הכנסת ומתן ייעוץ שוטף ליועצים המשפטיים של הוועדות בסוגיות חוקתיות.

בתפקידיה הקודמים בכנסת עסקה סומפולינסקי במתן ייעוץ משפטי בהליכי חקיקה מורכבים בוועדת הכלכלה ומתן חוות דעת משפטיות בסוגיות חוקתיות הנוגעות לחקיקת הוועדה, וכן סיוע ליועץ המשפטי לכנסת במילוי תפקידיו. את דרכה המקצועית החלה כמתמחה במחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה, לאחר מכן היתה פרקליטה במחלקה האזרחית ובהמשך עד שנת 2012 פרקליטה במחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.

סומפולינסקי היא בעלת תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית, אותו סיימה כמצטיינת דיקן, וכן תואר שני במשפטים מאוניברסיטה זו.