על רקע הפיגוע הקשה באריאל, שבו נרצח המאבטח ויאצ'סלב גולב בן ה־23, הגביר אמש החמאס את מאמציו לעודד פיגועים ואלימות משני צידי הקו הירוק. אחרי תקופה ארוכה שבה לא התבטא בפומבי, מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר נשא נאום מאיים כלפי ישראל. גדי נס דן על כך עם ד"ר עידו זלקוביץ', ראש התכנית ללימודי המזה"ת במכללה האקדמית עמק יזרעאל, בתוכניתו ב־104.5fm

בפתח דבריו אמר ד"ר זלקוביץ': "המערכה עם הפלסטיניים החלה עוד לפני הרמדאן, אנחנו נמצאים בסך הכל בעוד חוליה בשרשרת ארוכה מאוד של עימותים שראשיתה עוד לפני 1948. לגבי הנאום הספציפי הזה, אני חושב שצריך להתייחס אליו בקונטקסט של מה חמאס לא עשה עד עכשיו ולאן מועדות פניו". 

לדבריו, חמאס מנהל מול ישראל כרגע מערכה בין המלחמות: "ההחלטה האסטרטגית של הנהגת החמאס הייתה להעתיק את מוקד העיקרי של החיכוך מרצועת עזה להר הבית. יחיא סינוואר מנסה לייצר את המשוואה שבה הוא מאיים על ישראל ובכך הוא מעצים את כוחו של החמאס יותר ממה שהוא כוחו האמיתי". 

בהמשך, התייחס למסר שהעביר סינוואר ליושב ראש מפלגת רע"ם מנסור עבאס, ואמר: "הוא מצטרף לקולות הרדיקלים בתוך החברה הפלסטינית ובתוך החברה הערבית בישראל, בכך שמנסה לצייר אותו כבוגד. רואים חיכוך גדול בתוך הזרמים האסלאמיים השונים, אבל מכל הנאום הרחב הזה צריך לקחת את העובדה שמעבר לכל המילים הגבוהות, ההחלטה האסטרטגית של חמאס היא לא לצאת למערכה סביב רצועת עזה והוא יעשה כל מה שביכולתו כדי להמשיך לחזק את תדמיתו בעיניי הפלסטינים ככזה שמגן על הר הבית".  

עריכה: דוד זבולוני