סגן השר אביר קארה שוחח היום (ראשון) עם גדעון אוקו בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM. קארה התייחס להצבעה על תקציב המדינה לשנים 2024-2023 ואמר: "התקציב זה החלק הקל, אנחנו לא 60-60, יש 60־54". כמו כן, התייחס גם להכרזה על ההקלה הרגולטורית במסגרת תיקון לצו רישוי עסקים.

בפתח דבריו, הסביר סגן השר על המשמעות הכלכלית של ההכרזה: "בתכלס זה אומר שאנחנו עושים סדר בצו רישיון העסקים והולכים להוריד את יוקר המחיה. אנחנו הולכים לחסוך למשק הישראלי חצי מיליארד שקל בשנים הקרובות ולהוריד סדר גודל של ארבעה מיליון ימי המתנה, שבהם בעלי העסקים נדרשים לרדוף אחרי האישורים האלו. להיות בעל עסק בישראל זה כמו להיות במירוץ עכברים, אתה כל הזמן רודף סביב הזנב של עצמך".

לדבריו, "המשמעות הכלכלית היא אדירה וענקית, מדובר בחצי מיליארד ש"ח לבעלי העסקים. אנחנו יודעים שכדי להגדיל את רווחת הציבור צריך שמישהו ישלם מיסים, צריך להגדיל את הרווחים של בעלי העסקים. אתה לא יכול להגדיל את הרווחים של בעלי העסקים שמה שמפריד ביניהם לבין ההצלחה זה אלפי חוקים עקומים שמדינת ישראל החליטה שהיא מחוקקת. עושים הכול כצדי שהעסקים הקטנים והבינוניים לא יוכלו להצליח - הממשלה היא לא הפתרון, היא בדרך כלל הבעיה. אנחנו היום מציבים הרבה מאוד פתרונות ואת הפתרונות הטובים ביותר ליוקר המחיה נמצאים במגזר הפרטי".

לאחר מכן, נשאל האם הקואליציה מזדרזת להעביר את ההקלה, מכיוון שהם מרגישים את סוף הממשלה, והשיב: "אני הח"כ שהביא הכי הרבה הישגים בכנסת הזו, ואני חושב שגם אתה יודע את זה. אנחנו עובדים על הדבר הזה מאוגוסט בצורה מאוד מאומצת, זה לא הלך בקלות. אני חושב שאנחנו צריכים להעביר עכשיו הרבה מאוד דברים, כבר סיכמתי עם שר האוצר שאת רשת הביטחון לעצמאים אנחנו עד סוף המושב הזה מעבירים בקריאה שנייה ושלישית".

בהמשך, נשאל לגבי חוק תקציב המדינה לשנים 2024-2023. קארה השיב כי: "העברת התקציב זה החלק הקל, אני בכלל לא מתייחס למשותפת, מבחינתי זו סיעה לא קיימת".

לדבריו, "מבחינתי הם לא קיימים ולא נמצאים, מי שרוצה לעבוד לטובת הציבור הישראלי שיבוא להעביר. זו לא רשימה משותפת, שום דבר שם לא קשור לשותפות - זו המפולגת. לא מדובשם ולא מעוקצם, לא רוצה מהם שום דבר. בתקציב צריך רוב, לא 61. בתקציב מה שקורה זה עוגה שלמה שמחלקים אותה בין כל מיני מקומות, ודווקא פה במצב הפוליטי הזה יהיה אפשר להביא הרבה מאוד הישגים לטובת הציבור ששלח כל אחד לטובת הציבור ששלח אותו לכנסת, ואולי עוד הציבור ירוויח מזה הרבה יותר ממה שהיה עד עכשיו".