חבר הכנסת בני בגין, ממפלגת תקווה חדשה, שוחח הערב (ראשון) עם בן כספית ופרופסור אריה אלדד ב-103FM, וספד לעמיתו לשעבר אילן גילאון, שהלך לעולמו בגיל 65. "הייתה סביבו הילה של אהבה", אמר בגין.

גילאון, שכיהן בכנסת מטעם מפלגת מרצ, המנוגדת אידיאולוגית למפלגות אותן ייצג בגין (הליכוד, תקווה חדשה), כיהן כחבר כנסת במשך כשמונה שנים, במהלכן דרכו הצטלבה בזו של בגין: "הוא היה אדם מיוחד. ביליתי איתו, אם אפשר לומר זאת כך, שמונה שנים. אי אפשר היה לעמוד בפני הקסם הזה של החברות. איש רעים, כל אחד חשב שהוא החבר הטוב שלו. אני לרגע חשבתי כך כשהוא צירף אותי לאלו שזכו לקבל את הריבה המיוחדת שהוא רקח בביתו. לרגע אפשר היה לחשוב שזה רק אני וקצת התאכזבתי כשראיתי שגם אחרים מקבלים צנצנות נהדרות של ריבה".

עוד הוא הוסיף כי "אילן היה מקצוען, ידע כל כך הרבה בנושאים בהם הוא עסק, אני לא יודע איך הוא הגדיר את עצמו, אם הוא היה סוציאליסט חריף או סוציאל דמוקרט אבל אני שומע אותו באוזניי מדבר בקול רם מאוד, מרים את קולו ואתה חש בכאב, בהשתתפות בקשיים של אנשים, של נכים, של זקנים, של ילדים פגועים. הבעיות החברתיות בערו בו, הוא ידע וקידם הרבה".

"לו הייתה בולטת בעיניו המחלוקת המדינית אני לא חושב שהיא הייתה מעיבה על החיבה שגם אני כמו רבים רכשנו לו, חיבה עמוקה. אתה רואה את הכנות של פעולתו בכנסת, זה אולי לא נעים אני חושב שאני זוכר נכונה שלפני שנים אחדות הוא הצליח בעניין חוק הנכים, שהיו בו קשיים תקציביים, הוא הצליח מן האופוזיציה. הייתי בקואליציה ואנחנו בקואליציה הפסדנו וכל כך שמחתי בשמחתו, בחברים שהקיפו אותו. זה לא היה פשוט באופוזיציה בסיעה לא גדולה", סיכם חבר הכנסת.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm