במהלך דיון ועדת הכספים שנערך היום (שני) בכנסת, התפתח עימות חריף בין חברי הכנסת מוסי רז (מרצ) לאופיר כץ (הליכוד), כאשר שאל האחרון את תגובתה של חברת הכנסת מיכל שיר באשר להגעתה הצפויה של חברת הקואליציה, איבתיסאם מרעאנה, לטקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני.

אולם לאחר מכן השיח בוועדה התלהט כאשר חבר הכנסת רז זעם על הביקורת שהושמעה כנגד הטקס: "מי אתם שתגידו למשפחות שאיבדו את יקיריהם איך לציין את האבל שלהם? איזו חוצפה ואיזה שנאה צריך כדי להשמיע את הדברים שאמרו פה. מי שתוקף את הטקס הזה הוא אנטי ישראלי, נגד חיילי צה"ל ונגד חללי צה"ל. תתבייש לך חבר הכנסת כץ". חה"כ מהליכוד לא נשאר חייב והשיב לו: "תתבייש לך, אתם שונאים את חיילי צה"ל".

צפו בתחילת העימות:

תחילת העימות בין חברי הכנסת אופיר כץ ומוסי רז. (צילום: ערוץ הכנסת)

כאמור, בדיווח ב'ישראל היום' נאמר כי חה"כ איבתיסאם מראענה (העבודה) תשתתף בטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני אשר צפוי להיערך מחר. "יש לי כבוד רב ליום הזיכרון ולמשפחות השכולות, אני משתתפת בכאבן העצום והבלתי נתפס ומאמינה שהדרך למנוע מלחמות נוספות עוברת דרך הכרה בכאב של האחרים", אמרה חברת הכנסת.

כמו כן, גם חבר הכנסת רז הודיע שהוא ישתתף בטקס ואמר: "מאז 2006 אני משתתף באירוע שמארגנים פורום המשפחות השכולות ולוחמים לשלום. לא אכנע למי שתוקף משפחות שכולות על הדרך שבחרו לציין את האבל. לא אכנע למי שתוקף את חברי באסם עראמין שאיבד את בתו עביר בת ה10 מכדור בגב. גם השנה אשתתף בטקס כדי לכבד את החללים וכדי למנוע את החללים הבאים".