יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר הכנסת יצחק פינדרוס, התראיין היום (שני) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM והצהיר מיד בתחילתו כי "הדבר הנכון למדינת ישראל הוא שתהיה ממשלה עוד בכנסת הזו, אך רוב הסיכויים שאנחנו יוצאים לבחירות".

עם זאת הוסיף פינדרוס כי הדבר הנכון למדינת ישראל הוא לנסות ולגרום לכך שתהיה ממשלה. "גפני אומר בשיחות שלי איתו באופן ברור – צריך לשים את הנושאים הפרסונליים בצד ולהקים ממשלת ימין", הוסיף.

חבר הכנסת נשאל האם יש היתכנות להקמת ממשלה בראשות הליכוד, שאינו נתניהו. אלא שלדבריו, בתרחיש שכזה "יש בעיה של משילות". בנוסף הדגיש: "אם נתניהו ינהל את הליכוד או מישהו אחר – זה לא תלוי בי, אלא בנתניהו".

הוא אף התייחס לטענו לפיהן חבר הכנסת גפני לכאורה חושש מבחירות נוספות בשל ההיתכנות לכך שיאבד את מקומו במפלגה. על כך השיב: "מי שקובע במפלגות החרדיות הם גדולי ישראל, זו לא פונקציה של פופולריות הנציגים – אין שינוי בהרכב הרשימה". באשר ל"זליגת הקולות" למפלגה בראשותו של בצלאל סמוטריץ', הוסיף כי מדובר באחוז שולי שאינו מהותי. 

מנגד, חברת הכנסת ינון אזולאי מש"ס, אמר בדיון בוועדת הכספים שנערך היום כי "אם הכנסת לא יציבה – יש צורך ביציאה לבחירה". עם זאת הסתייג וטען: "אני לא יודע אם עוד נוכל להקים ממשלה בכנסת הנוכחית".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM.