על רקע פרישתה של יו"ר הקואליציה לשעבר, חברת הכנסת עידית סילמן, ואיבוד הרוב של הקואליציה בכנסת, באופוזיציה החלו לפעול על מנת לנסות ולהקים ממשלה חלופית. בתוך כך, יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר הכנסת יצחק פינדרוס התראיין היום (שני) לתוכנית "פרלמנט צהריים" בערוץ הכנסת והביע הצהרה מפתיעה בנושא.

חבר הכנסת פינדרוס נשאל, מי לדעתו צריך לעמוד בראש הממשלה החלופית, והשיב: "למי אכפת?". לאחר מכן, נשאל, האם סיעתו תשאף להקים ממשלה אחרת שלא בראשות נתניהו, ואמר: "אם הליכוד יחליט לשים במקום נתניהו דחליל, אנחנו נלך עם הדחליל. הסיטואציה שמדינה ישראל נמצאת בה בשנתיים האחרונות היא כתוצאה מהנושא הזה שהפך להיות פרסונלי ואנשים נהנים מזה והופכים את זה לחלק מהבעיה".

ח''כ יצחק פינדרוס, יהדות התורה (צילום: דוברות הכנסת)
ח''כ יצחק פינדרוס, יהדות התורה (צילום: דוברות הכנסת)

דבריו של פינדרוס, ממשיכים את הקו שהביעו גם חברי כנסת אחרים בסיעתו. אמש, חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה), שוחח עם אשר גלסנר בתוכנית "המהדורה המרכזית" ברדיו קול ברמה ואמר: "בני גנץ הוא אדם ראוי ושקול יחסית למי שעומדים בראשות הממשלה והוא בהחלט שותף פוטנציאלי. היום אנחנו לא מונהגים ע"י בני גנץ, יש את הצמד הצעיר הזה שאין יום שהם לא אומרים משהו הפוך. זאת סכנה אמיתית למדינת ישראל".

כזכור, לאחרונה פורסם כי יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, שוחח עם שר הביטחון בני גנץ במאמץ למנוע בחירות ולהקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. נודע כי השניים קיימו לפחות שתי שיחות, וגפני בחן במהלכן אפשרויות להקמת ממשלה יחד עם גנץ. יו"ר כחול לבן דחה את ההצעות. לפי גורם פוליטי, "גפני יזם את השיחות עם גנץ בידיעת בכירי הליכוד אך לא על דעתם".