שר החוץ של רוסיה סרגיי לבוב חצה קו אדום כאשר אמר כי יהדותו של ולודומיר זלנסקי "לא מבטלת את הנאציזם באוקראינה, להיטלר היה דם יהודי". היום (שני), הסערה סביב הדברים מסרבת להיגמר, כאשר גם העיתונאי ברק רביד נדרש לסוגיה, במהלך שיחה עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM וטען כי "הרוסים עשו שימוש בשואה לצורך המאבק שלהם וישראל לא אמרה מילה. בעצם, הרוסים ראו שישראל לא אומרת דבר ויכול להיות שזה אותת להם שאין לנו בעיה עם זה".

"הסיפור הזה, ישראל מכירה אותו ושומעת מרוסיה כבר חודשים ארוכים, זה אפילו היה בפגישה בין נפתלי בנט וולדימיר פוטין בחודש אוקטובר. כבר אז, פוטין הרצה לבנט על כך שמבחינתו זלנסקי לא יהודי כי הוא נאצי. בנט דיי נדהם אז לשמוע את הדברים אבל הוא שתק ולא הגיב. גם כששמעו את הרוסים בפומבי, גם לפני הפלישה לאוקראינה וללא ספק אחרי הפלישה, מדברים על סילוק המשטר הנאצי מאוקראינה, ישראל לא אמרה על זה דבר. גם כשישראל גינתה את הפלישה ואחר כך שיאיר לפיד אפילו האשים את הרוסים בפשעי מלחמה", אמר רביד.

יאיר לפיד על הפלישה הרוסית לאוקראינה: "הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי". צילום: לע"מ

בפתח השיחה הסביר העיתונאי כי "לברוב הוא אדם צבעוני, לפעמים זה יוצא לו בצבע אנטישמי כמו אתמול. לדעתי זו הפעם הראשונה שאני שומע אותו מדבר כך. הם כן אמרו הרוסים, וגם לברוב עצמו, שאוקראינה נשלטת על ידי משטר נאצי ושזלנסקי נאצי, אבל הם אף פעם לא חצו את הקו כדי להשלים את הצד השני. לא הייתה השוואה אף פעם בינו לבין היטלר ובוודאי שמעולם לא דיברו על דם יהודי. לא אמרו שהיטלר היה יהודי,  שזה שקר מוחלט, ובוודאי שהם לא אמרו שהאנטישמים הכי גדולים זה יהודים ושזה דבר ידוע - זה כבר חצייה לתחום האנטישמיות הקלאסית. אני חושב שבהקשר הזה זה היה דיי מפתיע שלברוב חצה ככה את הקווים לעבר באמת אנטישמיות הארד קור".

עוד הוא הוסיף וציין: "אנחנו לא צריכים לעשות את הניסיון שבלפרשן את לברוב. הוא צריך להבהיר את הדברים בעצמו ועד כה הוא לא עשה את זה. זה קצת מבהיר לנו שאם יש נושאים שאתה לא מבין בהם, כמדינת ישראל כי זה לא התחום שלנו ואנחנו לא מבינים דבר בסכסוך בין רוסיה לאוקראינה, והמחשבה שאנחנו יכולים לבוא ולתווך היא נראית היום קצת נאיבית בדיעבד".

על השאלה כיצד המתקפה הישראלית על לברוב תשפיע על פעילות צה"ל ברוסיה השיב רביד: "אני לא חושב שזה יפריע, כי לרוסים עצמם יש אינטרס בהמשך הפעילות הצבאית של צה"ל נגד האיראנים בסוריה. אבל בהחלט אפשר לראות פה תהליך איטי מאוד אבל לכיוון אחד, מגמה ברורה של החרפה של הטון הישראלי נגד רוסיה. לאט אנחנו זזים לכיוון האמריקאי ומתרחקים מהרוסים, זה תהליך שהוא איטי אבל הוא כל הזמן באותו הכיוון".

לסיום, הוא התייחס לראיון שהעניק נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אני מחכה לקרוא את הריאיון המלא. ישראל מתייעצת עם בנות בריתה באזור לגבי הר הבית לדעתי כמה עשרות שנים. עשה את זה אהוד ברק, אולמרט, נתניהו וגם נפתלי בנט עושה את אותו הדבר. כיוון שהר הבית הוא לא רק המקום הקדוש ביותר ליהודים, הוא גם המקום השלישי בקדושתו למוסלמים ויש פה דיי הרבה מוסלמים באזור. מי שרוצה לא להיכנס למלחמת גוגו מגוג שווה לנסות לפתור את העניינים בדיבורים. אני חושב שכולם יודעים את זה, לא התרשמתי שהוא חשף סוד גדול. זה נראה לי עניין דיי שגרתי. נתניהו היה פה דיי הרבה זמן ראש ממשלה, ב־2015 נפגש עם שר החוץ של ארה"ב ומלך ירדן ופרסמו הודעה משותפת שקבעה שבהר הבית מתפללים מוסלמים ולא מוסלמים רק מבקרים ולא מתפללים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm