יו"ר הקואליציה לשעבר, חברת הכנסת עידית סילמן התראיינה הערב (שני) למהדורה המרכזית בחדשות 12 והתייחסה לראשונה לפרישה מהקואליציה, לדיווחים כי קיבלה הצעה לשיריון מיו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, והאם חברי כנסת נוספים ילכו בעקבותיה. זאת, על רקע הטלטלה הפוליטית ואיבוד הרוב של הקואליציה בכנסת.

בפתח דבריה, אמרה חברת הכנסת סילמן כי "נתתי צ'אנס, אבל טעיתי. האמת שזו הזדמנות לבקש סליחה מבוחרי ימינה המאוכזבים וסליחה מהמחנה הלאומי שהרגישו שנעשה להם עוול. חשבתי שאחרי ארבעה סבבים, צריך לתת צ'אנס לממשלת אחדות. מצאתי שטעיתי. מילים כמו אחדות וריפוי לא קיימות כאן. זו ממשלה שמתנהלת בלי המחנה הלאומי. טעיתי, כי האמת, השפה השתנתה. ביטויים כמו הגדה המערבית וקיפול כל דגלי הימין שהגעתי איתם".

ראש הממשלה נפתלי בנט ועידית סילמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
ראש הממשלה נפתלי בנט ועידית סילמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לדבריה, "חשבתי שלימינה יש וטו בנושאי דת המדינה, אבל ראינו כרסום זוחל בסטטוס קוו מאז תחילת ימי הקואליציה. כרסום שמוביל לביטול הזהות היהודית של מדינת ישראל. יש דברים שלא נגעו בהם 70 שנה, בממשלות שמאל הכי קיצוני שהייתה לא נגעו ועכשיו פתאום נוגעים. זה סטטוס קוו של כל עם ישראל, לא רק של עידית סילמן. כל מי שחשוב לו שבת וזהות יהודית. דברים שהם ליבת העם היהודי ועכשיו הם על המוקד ואין מי שיעצור ויעמוד בפרץ ויגידי 'בזה לא נוגעים'. אף אחד לא התכוון לעמוד מול ישראל ביתנו ולהגיד שעוצרים".

בהמשך, נשאלה סילמן, האם שוחחה עם בנט מאז שפרשה מהקואליציה והשיבה: "בסופו של דבר הלכתי עם הלב ועשיתי מה שנכון. מרגע ההחלטה, ויתרתי על מסכת הלחצים הרבה שידעתי שתגיע".

יו"ר הקואליציה לשעבר התייחסה גם לדיווחים כי קיבלה הבטחה לשיריון מיו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו: "אני יכולה להגיד שממש לא. לא היה. הייתי בתפקיד חיי, זה היה החלום שלי להיות יו"ר קואליציה ויו"ר ועדת בריאות. לא יודעת מה יהיה מחר, הלכתי עם הלב. יוכלתי לקבל כל מה שרציתי כאן ועכשיו. כל מה שאני רוצה יכולתי לבקש כדי לשמור את הקואליציה. אבל לא רציתי".

בנימין נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

על המילים הקשות שקיבלה מחברי הכנסת של האופוזיציה, טרם הפרישה, אמרה: "נכון, מיילים קשות, אבל הבנתי שזה הגיע מדם ליבם של האנשים. אנשים שהבטחנו להם דבר אחד והם קיבלו ההפך. הם צעקו והיה להם קשה ואני מבינה. הקשבתי להם, לא נשברתי"

בסיום, נשאלה מי ראש ממשלה טוב יותר, נפתלי בנט או בנימין נתניהו, והשיבה: "אני לא מחלקת ציונים. אני רוצה לדבר בערכים ולא באנשים. אני מסתכלת על הממשלה ומבינה שהיא איבדה את דרכה. הבא או הבאה בתור זה עניין של זמן. "לממשלה הזו אין רוב לא בכנסת ולא בעם. אני קוראת לחברים שלי מתקווה חדשה וימינה - המדינה הזו חשובה והגורל שלה בידיכם. הממשלה הזו והקואליציה על זמן שאול. אין לה רוב בעם. הרכבת כבר יצאה מהתחנה".