שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד התייחס הבוקר (שלישי) בריאיון לכאן ב' להתבטאות המקוממת של מקבילו הרוסי סרגיי לברוב, שטען כי "גם להיטלר יש דם יהודי, האנטישמים הכי גדולים הם יהודים". לפיד תקף: "מציע ללברוב לקרוא ספר היסטוריה, הממשלה הרוסית צריכה להתנצל בפני היהודים והניצולים, אמירה לא ראוייה".

"הדברים הם בלתי נסלחים, זה להאשים את היהודים בשואה של עצמם. אני מסתכל על זה ותוהה מה הם בכלל מנסים להגיד? הרוסים החריפו את הטון נגד כל העולם בגלל הפלישה הלא מוצדקת, גינינו אותה מהיום הראשון", המשיך.

לפיד התייחס לגינוי הפלישה הרוסית לאוקראינה, ואמר כי "מדינת ישראל היא לא רק אינטרסים היא גם ערכים, אנחנו חושבים שהמלחמה לא מוצדקת וצריכה להיפסק. אנחנו שומרים על האינטרסים בסוריה, אבל אף אחד לא יגיד לנו לא להביע עמדה מוסרית על משהו שקורה בעולם".

"אנחנו מסייעים לאוקראינה ומקיימים דיונים עם בעלות הברית על הרחבת הסיוע. המלחמה מתפתחת, העולם כולו לומד בתנועה איך להתמודד עם המלחמה הזאת, זו מלחמה של המאה ה-20 שמתרחשת במאה ה-21. אנחנו כן רוצים לסייע לאוקראינה מפני שהיא מותקפת על ידי כוח גדול ממנה".

בהמשך דבריו, התייחס שר החוץ גם לפלונטר הפוליטי בעקבות פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה, וטען כי "לא איבדנו את הרוב. זה 60-54, הרשימה המשותפת לא שייכת לאף צד. הממשלה יכולה וצריכה להחזיק מעמד. גם אם נלך לבחירות הממשלה הבאה תהיה פחות או יותר באותו הרכב. הממשלה הזו היא המחסום האחרון מפני ממשלת בן גביר".

על הקפאת החברות של מפלגת רע"מ בקואליציה הסביר: "יש שם דרישות שנמצאות בהסכמים הקואלציונים ולוקח זמן רב לבצע אותן, צריך לטפל בזה. הם היו מודאגים מהר הבית כמו כולנו אבל זה לא חלק מהעניין. הם דואגים לחברה הערבית, וזה דברים שצריך לעשות מבחינתי גם אם רע"מ לא הייתה חלק מהקואליציה".

בהמשך, תקף לפיד על האיומים על חייו של ראש הממשלה נפתלי בנט: "ההסתה שיש נגד הממשלה הזאת לא הייתה מאז התקופה שקדמה לרצח רבין. קורה פה דבר מחפיר, ראש האופוזציה רוקד על הדם אחרי פיגועים - מיד אחרי האירוע, כבר הופך את זה לפוליטיקה. את מי הם מרמים? אני הייתי ראש האופוזיציה בשומר החומות וגיביתי את הממשלה, כי כשישראלים מתים אז אין קואליציה ואופוזיציה".