חברת הכנסת שירלי פינטו (ימינה) שוחחה הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחסה ליחסיה עם עידית סילמן לאחר ההודעה על פרישתה מהקואליציה. "פניתי אליה, אבל היא לא חזרה אליי. מעבר לזה לא יצא לנו לשבת, נראה מה יהיה", אמרה. 

לדבריה, סילמן מתחמקת מכל שיח, "אולי בשביל לא להיכנס לכל מיני נגיעות בקואליציה". על הריאיון של סילמן בחדשות 12 אמש, אמרה פינטו: "כולנו יודעים שחברת הכנסת פרשה מהקואליציה מתוך לחצים שהופעלו עליה, ובסופו של דבר היא נשברה מהלחצים האלה".

"אני ברמה האישית יודעת ובטוחה שאין פה אפשרות להקמת ממשלת ימין אחרת, רק לבחירות, זאת הסיטואציה. זה המצב הפוליטי כרגע. אנחנו לא יכולים לגרור את מדינת ישראל שוב לבחירות. כרגע, הצעד האחראי והנכון הוא לשמור על יציבותה של הקואליציה", הוסיפה. 

פינטו התייחסה גם לשאלה האם סילמן תמשיך לכהן בתפקידה כיו"ר ועדת הבריאות וענתה: "אם אתם שואלים אותי אז היא פרשה מהקואליציה, וצריכה לפרוש מכל תפקידיה, גם כיו"ר ועדת הבריאות. יש דיונים בנושא, ואמרתי את דעתי לכל מי שצריך".

לטענתה, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הציע לסילמן תפקיד טרם פרישתה: "אנחנו כבר יודעים שההבטחות של נתניהו לא שוות שום דבר. ההבטחות שלו חלולות, זה הבטחות על הקרח. המעשה שהיא עשתה הוא לא אחראי".

ח''כ שירלי פינטו במליאה  (צילום: נועם מוסקוביץ',לע''מ)
ח''כ שירלי פינטו במליאה (צילום: נועם מוסקוביץ',לע''מ)

כשנשאלה האם יהיו פורשים נוספים השיבה: "אין עוד סימונים ואין עוד פורשים. אנחנו לא מתמקדים בזה. מתחילים את המושב בשבוע הבא, ואני שירלי באתי לכנסת לקידום אנשים עם מוגבלויות. זה הכי טוב שאני יכולה לעשות – להביא את כל התפוקות שאני יכולה להביא ובעבודה קשה למען אותה האוכלוסייה".

על השאלה מה עדיף למדינת ישראל, ממשלה לא מתפקדת או בחירות השיבה פינטו: "כרגע, המצב בקואליציה היא שכל המפלגות מגויסות לפתיחת המושב. כולם רוצים לחזור בשיא הכוח, ולתפקד. יש הרבה מה לקדם ולעשות, ולא רק בנושאי דת ומדינה. יש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות לטובת האזרחים".

בהמשך הגיבה פינטו לתיעוד 'חדשות 13', שבו רואים את שמוליק סילמן, בעלה של עידית סילמן, מתדרך אותה. "לראות את זה היה לי עצוב, אבל אני לא יודעת אם בפועל זה היה באמת ברמה יומיומית", אך הדגישה: "לא יכול להיות שנבחר ציבור יופעל ע"י אנשי צל מאחורה. העם בחר בנבחר ציבור".

בסיום דבריה, התייחסה חברת הכנסת לתחושתיה האישיות בעקבות הפרישה של חברת מפלגתה: "לא כועסת, אבל עצוב לי. היא נכנעה ללחצים מאוד קשים. באו אליה הביתה, והיא התמודדה עם דברים לא פשוטים. כולם חווים את זה, אבל היא נשברה. הלחצים שאני עברתי לא היו כמו הלחצים שעברו עידית סילמן וניר אורבך".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm