סערת דברי שר החוץ הרוסי: משרד החוץ הרוסי הגיב היום (שלישי) לראשונה, לאחר סערת דבריו של השר העומד בראשו, סרגיי לברוב, והשיב לביקורת מישראל: "שמנו לב שההצהרות של שר החוץ יאיר לפיד מפריכות את העובדות ההיסטוריות".

"דבריו של לפיד מבהירים היטב מדוע ישראל תומכת במשטר הניאו נאצי בקייב", כך כתבו בהודעה החריפה שפורסמה בעמוד הטוויטר הרשמי של המשרד.

לדברי משרד החוץ הרוסי האנטישמיות משגשגת באוקראינה מאז ההפיכה השילטונית ב-2014. "אוקראינה הפכה למובילה בין כל מדינות ברית המועצות לשעבר מבחינת מספר התקריות האנטישמיות, וכמה פרסומים מצביעים על כך שהיא אף עולה על כל מדינות ברית המועצות לשעבר ביחד", טענו בהצהרת המשרד.

"הטרגדיה ההיסטורית נעוצה בעובדה שאם במהלך מלחמת העולם השנייה כמה יהודים נאלצו להשתתף בפשעים, הרי שלנסקי עושה זאת באופן מודע ומרצון. הוא מסתתר מאחורי מוצאו בעוד הוא פועל באופן ניאו-נאצי במדינתו", תקפו. 

כזכור, בתחילת השבוע, לברוב עורר סערה כאשר תקף את אוקראינה ואת נשיאה ולודומיר זלנסקי וטען כי "העובדה שהוא יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאציים במדינתו. אני מאמין כי גם לאדולף היטלר היה דם יהודי". לברוב הוסיף כי "זלנסקי יכול לקדם את שלום בין המדינות אם יפסיק לתת "לכוחותיו הנאציים פקודות הגובלות בפשע".

להיטלר היו שורשים יהודיים? פרופסור להיסטוריה מפריך את טענות לברוב

סרגיי לברוב (צילום: רויטרס)
סרגיי לברוב (צילום: רויטרס)

בתגובה לכך, לפיד, כמו רבים נוספים בקשת הפוליטית, תקף: "מציע ללברוב לקרוא ספר היסטוריה, הממשלה הרוסית צריכה להתנצל בפני היהודים והניצולים, אמירה לא ראוייה". הוא הוסיף כי "הדברים הם בלתי נסלחים, זה להאשים את היהודים בשואה של עצמם. אני מסתכל על זה ותוהה מה הם בכלל מנסים להגיד? הרוסים החריפו את הטון נגד כל העולם בגלל הפלישה הלא מוצדקת, גינינו אותה מהיום הראשון".

גם ראש הממשלה, נפתלי בנט, גינה את התבטאותו של שר החוץ הרוסי, ואמר: "אני רואה בחומרה את התבטאותו של השר. דבריו אינם אמת ותכליתם פסולה. שקרים מעין אלו מטרתם להאשים את היהודים עצמם בפשעים הנוראים ביותר בהיסטוריה שנעשו כנגדם, ובכך לשחרר את האחריות מצוררי ישראל. כפי שכבר אמרתי, שום מלחמה בימינו אינה השואה ואינה דומה לשואה. יש להפסיק לאלתר להשתמש בשואת העם היהודי ככלי לניגוח פוליטי".