תקרית במהלך טקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה בהר הרצל, לאחר שראש הממשלה, נפתלי בנט, החל את נאומו בטקס. אלא שאז, עשרות משפחות שכולות קטעו את דבריו וקראו לעברו במשך דקות: "נוכל" ו"תתבייש לך". בתגובה אמר רה"מ: ״אני אוהב אתכם אהבה גדולה ושומע את הכאב".

בהמשך, יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה, אייבי מוזס, התנצל בנאומו בשם המשפחות השכולות, קריאות נשמעו מהקהל: "אנחנו לא מתנצלים". ח"כ יואב גלנט, התייחס לתקרית וכתב: "‏יום הזכרון חייב להישמר כיום של אחדות לאומית ייחודית. כדורי האויב לא הבחינו מעולם בין ימין לשמאל - קורא לכל הציבור לשמור על כבוד הנופלים".

ארגון אלמנות ויתומי צה״ל מסר בתגובה לאירועים: "אסור לערב פוליטיקה ביום הזיכרון, אין לזה מקום. בקרב המשפחות השכולות יושבים אלמנות ויתומים, אחים והורים מכל קצוות הקשת הפוליטית. במעמד אירועי יום הזיכרון, יש לבקש את המאחד, ולהתרחק כמה שאפשר מכל מה שמפריד בינינו ביום יום".

משפחות שכולות צועקות אל עבר רה''מ בטקס יום הזיכרון (צילום: אוליבייה פיטוסי)
משפחות שכולות צועקות אל עבר רה''מ בטקס יום הזיכרון (צילום: אוליבייה פיטוסי)

משפחות שכולות צועקות אל עבר רה''מ בטקס יום הזיכרון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
משפחות שכולות צועקות אל עבר רה''מ בטקס יום הזיכרון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

עוד קודם לכן, שרת הפנים איילת שקד עוררה את זעמם של המשפחות השכולות במהלך טקס יום הזיכרון  בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. במהלך דבריה התפרץ אריק חנן, אח שכול, וקרא לעברה: "לכי הביתה גועל נפש, תתביישי לך". שקד השיבה: "זה בסדר, המשפחות השכולות הן קדושות ואפשר גם להביע כאב".

בטקס נכח גם תא"ל גברעם גלילי המ"פ של דרור חנן ז"ל, אחיו של אריק שהביע את המחאה, ואמר לו שהוא אולי צודק במחאתו אך זה לא היה ראוי להביע אותה ככה. אריק השיב כי הוא מתנצל אך מדובר במחאה שמגיעה מדם לבו.

כזכור, בתחילת השבוע הביעו משפחות שכולות במודעה שפרסמו זעם על הממשלה המכהנת, וקראו לחברים בה לא להגיע לטקסים. אחד מהם שגם חתום על המודעה, בועז קוקיא, אביו של הלוחם רון קוקיא ז"ל שנפל ב־2017, התראיין אתמול ברדיו 103FM והתייחס לדברים. "אנחנו ממשיכים להיאבק, בהחלט לא רוצים חיבוק מהממשלה הזאת שחברה לתומכי טרור. אנחנו לא רוצים את החיבוק שלהם ולא רוצים שיבואו לאירועים שלנו", תקף האב השכול.