ראש הממשלה נפתלי בנט נשא היום (רביעי) דברים במהלך טקס הזיכרון הממלכתי בהר הרצל, כחלק מאירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. בפתח נאומו, הדגיש בנט כי הוא לא יפתח בנאומו המתוכנן, אלא בדברים שברצונו לומר לאחר מפגש עם בני משפחתו של עמנואל מורנו ז"ל. זמן קצר לאחר מכן, התראיינה אלמנתו של מורנו ז"ל, מאיה אוחנה מורנו ברשת כאן ב' ואמרה כי "כשראש הממשלה מדבר על החלל הפרטי שלי, לא קל לי במילים עדינות".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח דבריה, אמרה כי "זה יום שבעיני הוא מאוד ציבורי, לאומי. אני לא עסוקה בשכול הפרטי שלי. הם היו באותו צוות, חברים טובים. אני נמנעת מלחבר את עמנואל כמצפן של מציאות מדינית כזו או אחרת. זה משהו שאני חושבת שאסור לעשות אותו, טעות בעיני לעשות את זה, בטח ביום הזה, לכן אשאר במקום יותר ממלכתי ומכובד".

"ראש הממשלה נגע במקום שהוא מאוד פרטי ומאוד אישי שלו, כמו כל אחד מאיתנו. אם דיברנו קודם לכן על החבר, זה דבר משמעותי וקשור. יש לו בן בשם עמנואל. אני מודה שאותי אישית זה מאתגר ביום הזה, אני כל הזמן מנסה להיות במקום קצת יותר לאומי ולא במקום הפרטי", סיפרה.

כאמור, בפתח דבריו הבוקר אמר ראש הממשלה: "אני אחרוג במעט מהטקסט שתכננתי. מדי שנה אני מגיע כשעה לפני הטקס לפגוש משפחות. הסתובבתי ופגשתי את שלושת אחיו של יחיאל בן ה-16 וחצי שנפל בגוש עציון בקום המדינה. לפתע, אני רואה את ילדי משפחת מורנו - את אביה, את נריה, נועם-ישראל, את אבא אלירן, האבא החדש-ישן כבר, את האחיות הקטנות. אני לא יכול שלא לחשוב מה עמנואל היה חושב כשהוא רואה את אביה קצינה ביחידה בצבא הגנה לישראל, כל-כך גדולה ויפה".

"אני רק אגיד לכם, הילדים, שעמנואל ואני לא רק שירתנו ביחד אלא גם נישאנו בהפרש של כמה שבועות, אבל מאיה ועמנואל הביאו את ילדיהם שנים לפניי. בזמנו, הוא סיפר לי על הילדים ויש דבר כזה שמי שאין לו ילדים, הוא לא מבין למה זה מעניין. אז אביה, הוא לא הפסיק "לחפור" עלייך "תקשיב, אני יודע שכולם אומרים אבל אביה שונה, היא באמת הכי חכמה, היא באמת הכי מוכשרת". הוא לא היה מרפה", המשיך בנט.

"שיחת הטלפון האחרונה עם עמנואל הייתה ביום חמישי אחר הצהריים, פחות או יותר יום-יומיים אחרי סוף מלחמת לבנון השנייה, וכדרכנו קיטרנו. אמרתי: "מה קרה לנו?" ועמנואל אמר באותה שיחה: "עם ישראל היה צריך לחטוף זעזוע כדי להתרומם מחדש", ואין לי ספק שעמנואל היה מאוד מאוד גאה בך אביה, בכם - אתם כ"כ גדולים, יותר גבוהים ממנו, זה כנראה הגנים של אמא, וגם אני מתגעגע לאבא שלכם מאוד", סיכם.