תקרית הצעקות שהתרחשה היום (רביעי) במהלך טקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה בהר הרצל נגד ראש הממשלה נפתלי בנט, גרמה לסערה רבה ולתגובות קשות בקרב פוליטיקאים וגופים רשמיים הפועלים בצמוד למשפחות השכולות. זאת, לאחר שעשרות משפחות בודדות קטעו את נאומו של רה"מ וצעקו לעברו: "נוכל, תתבייש לך".

יו"ר יד לבנים, אלי בן שם התראיין לערוץ הכנסת ותקף באופן חריף את האירוע: "מתבייש שאנשים כאלה שייכים למשפחת השכול - אנשים קיצוניים, אנשים פוליטיים שמכניסים את הפוליטיקה לשכול, פוגעים באלפי משפחות שכולות".

משפחות שכולות צועקות על ראש הממשלה בנט. (צילום: ערוץ הכנסת)

שר התקשורת, יועז הנדל, התייחס גם הוא לאירוע בטקס יום הזיכרון באנדרטת המגינים בקיבוץ נגבה: "אסור לנו להכניס את החול והפוליטיקה ליום הזה. לא משנה מי הממשלה הנבחרת ומה העמדות הפוליטיות. דווקא פה, דווקא עכשיו ביום הזה אנחנו חייבים להתעלות למענם. להפסיק לגבות מחיר מעצמינו, להפריד ולחפש את המחבר".

"לא נלחמנו ביחד בשדה הקרב כדי לשנוא איש את רעהו אלא כדי לחיות יחד. הרי כולנו ידענו את המחבר הזה בשדה הקרב, בעמדות השמירה, בויכוח נוקב שמסתיים בשעה משותפת במסע או במקלחות. ידענו את המחבר הזה בדמעות שזלגו מאחורי משקפי השמש על הנופלים. דווקא פה, מולם, למענם, אסור לנו להיכשל", הוסיף. 

משפחות שכולות צועקות אל עבר רה''מ בטקס יום הזיכרון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
משפחות שכולות צועקות אל עבר רה''מ בטקס יום הזיכרון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בנוסף, ארגון אלמנות ויתומי צה״ל הגיב לאירועים ומסר: "אסור לערב פוליטיקה ביום הזיכרון, אין לזה מקום. בקרב המשפחות השכולות יושבים אלמנות ויתומים, אחים והורים מכל קצוות הקשת הפוליטית. במעמד אירועי יום הזיכרון, יש לבקש את המאחד, ולהתרחק כמה שאפשר מכל מה שמפריד בינינו ביום יום".

האב השכול לא חוזר בו: "זה מגיע לבנט"; האם: "הוא מכיר אותנו, היינו פעילים"
לצד הקריאות הקשות נגד האירוע, הרצל ומירב חג'אג', שלקחו חלק במחאה נגד ראש הממשלה, התראיינו לכאן 11 ואמרו: "אם הייתי צריך, הייתי עושה את זה שוב פעם. כי לבנט זה היה מגיע. אין פה משהו אישי - הוא הקים ממשלה עם רע"ם שהם האחים המוסלמים, תומכי טרור מוצהרים".

מירב חג'אג' הוסיפה: "אני בחרתי ברגע שהבעתי את המחאה שלי לקום ולעזוב, לא צעקנו, ורצינו לעשות את זה מכובד יותר, זו הדרך שלי להביע את המחאה שלי. מי שניסתה לבוא ולטוף לי את הפרק מהיד, אבל זה לא היה משמעותי. אני רוצה להגיד שאני לא לבד, מאחורינו עומדים עשרות משפחות, על ההודעה שהוצאנו חתמו מעל 40 משפחות, ומעבר לזה קיבלנו עשרות משפחות שחותמות".

בהמשך, מירב חג'אג' נשאלה על התגובה של ראש הממשלה למחאה, והשיבה: "ברגע שבנט ראה אותי אני הרגשתי שהוא התבלבל קצת, התחיל לגמגם, אם תעקבו אחרי תחילת הטקס הוא גמגם, הוא מכיר אותי, הוא מכיר את השם שלי, היינו פעילים שלו, הייתה התלבטות האם הוא יגיב, אך הוא החליט לדבר על פי הפלונטר שנתנו לו".