גורמים במועצת השורא מקדמים החלטה לחייב את רע"מ להכריז על פרישה מיידית מהקואליציה, כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 12. על פי הדיווח הסיבה לכך היא תגובה להתחדשות העימותים בהר הבית הבוקר והתבטאויות של איילת שקד ויום טוב כלפון בנוגע לכניסת יהודים למתחם. עוד דווח כי בעוד יו"ר המפלגה, ח"כ מנסור עבאס, שוהה בחופשה משפחתית, המתח ברע"מ הולך וגובר. הזרם המתנגד לעבאס צפוי לנסות ולנצל את המצב על מנת להפעיל לחצים לתגובה יותר חריפה מהקפאת החברות בקואלציה.

חבר מועצת השורא וחבר הכנסת לשעבר, מסעוד גנאים, אמר מוקדם יותר בראיון לרדיו א-נאס כי "מה שקרה באל-אקצא הבוקר הוא סטירת לחי לרע״מ במיוחד לאחר ההתבטאויות של חברי ימינה, הגיע הזמן שההקפאה תהפוך לפרישה מהקואליציה הזאת שלא מכבדת אותנו.  הקשר בין רע״מ לממשלת בנט הפך להיות אהבה חד-צדדית, לא נרשה להמשך המצב הזה. נצא מהקואליציה חזרה אל חיק העם שלנו".

רע''מ (צילום: פלאש 90)
רע''מ (צילום: פלאש 90)

כזכור, מועצת השורא של התנועה האסלאמית החליטה בחודש שעבר כי מפלגת רע"מ תקפיא את חברותה בכנסת ולא רק בקואלציה. בנוסף, היא תפתח במשא ומתן מול שאר המפלגות הערביות בכנסת להכרזה על התפטרות של כל הנציגות הערבית מהכנסת במחאה על "התוקפנות הישראלית על המסגד אל-אקצא". 

בעקבות כך, העביר ח"כ עבאס מספר דרישות לחזרת מפלגתו לממשלה והכנסת. במשא ומתן בינו לבין לפיד,  עולים דברים שונים, לאו דווקא קשורים ישירות למצב בהר הבית. עבאס דורש זירוז של דברים שנמצאים בהסכם הקואליציוני כמו החלטת ממשלה על ייצוג הולם והסדרת ישובים. וכמובן, הר הבית, הנושא הרגיש מכול. בסביבת לפיד משדרים אופטימיות בנוגע לסיכויים ליישוב המשבר ולשובם של חברי רע"מ.