לקראת מושב הקיץ: שורת פגישות ההתארגנות התרחשה מאחורי הקלעים בימים האחרונים, ימים ספורים לפני חזרת הכנסת מהפגרה. הציר שכולל את שרת הפנים, איילת שקד, ח"כ ניר אורבך וסגן השר אביר קארה קיים כמה פגישות, והוחלט בין כל חברי השלישייה לשמור על סודיות מוחלטת ולא להדליף מילה מתוכן פגישותיהם.

לפי הערכה הנפוצה בסביבת חברי סיעת ימינה, בתוך שלישיית שקד־אורבך־קארה צפויה להתגבש ההחלטה לקבוע תאריך יעד להתפצלות מסיעת ימינה ולהקמת הסיעה העצמאית. זאת עקב הערכות כי הקואליציה לא תאריך את ימיה ומתוקף החוק שמאפשר לשליש חברי סיעה להתפצל מחבריהם ולהקים סיעה עצמאית בלי להפסיד את הזכויות הפרלמנטריות והפוליטיות של המתפצלים.

גורם המקורב לאחד מחברי הכנסת של ימינה אמר ל"מעריב" כי "המטרה שהם שמו כעת היא לעשות מקסימום כדי להביא הישגים בשטח. כל אחד מבין השלושה - בתחום שלו ולפי יכולתו. מבחינת אורבך, זה קידום הבנייה ביהודה ושומרון ועוד דברים שהציב בפני בנט בתור אולטימטום, כתנאים להישארותו בימינה. קארה יקדם יוזמות לטובת העצמאים, שקד תפעל במישורים משלה. ואם בחודש יולי הקרוב הם ירשמו הישגים ובמקביל יבינו כי המצב הפוליטי הבשיל בשביל המהלך, סיכוי גדול כי יתפצלו". בסביבת שקד, אורבך וקארה לא אישרו את הערכת הגורמים המדוברת.

זאת ועוד: ביום שלישי נערכה פגישה בהשתתפות שר האוצר, אביגדור ליברמן, שקד וקארה. שקד וליברמן נפגשו גם עם שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין. לפי הגורמים המעורים בפרטים, הפגישה האחרונה עסקה בנושא מחירי הדיור ונדונו בה צעדים אפשריים לבלימת המחירים בשוק. בסביבת השרים אישרו את עצם קיומה של הפגישה, אך סירבו לאשר את הנושא של הדיון.

בשנה האחרונה עלה מדד תשומות הבנייה למגורים ב־6.6%. לאחרונה הואץ קצב עליית המדד, שמגיע כעת לקצב שנתי של כ־12%. משפחה הרוכשת היום דירה במחיר של 1.8 מיליון שקל עשויה לשלם עם מסירתה בעוד שנה, למשל, תוספת של 187 אלף שקל רק בגלל עליית המדד. 
יצוין כי על אף הבטחות ומאמצים רבים שנעשו על ידי הממשלות בשנים האחרונות למען בלימת עליית מחירי הדיור, המחירים לא ירדו משמעותית ולאחרונה שוב נרשמה עלייתם.

ככל הנראה, שרי השיכון, האוצר והפנים מתכננים מהלך במטרה לשנות את המגמה ולהביא בכך להישג משמעותי, שיירשם בין היתר גם כהישגם הפוליטי.