יו"ר רע"מ חבר הכנסת מנסור עבאס התראיין לעיתון הסעודי "אילאף", בראיון שפורסם הבוקר (שישי) והצהיר: "רע"מ לא תפרק את הממשלה. אנחנו לא נהיה הסיבה להפלתה. הקואליציה אולי שברירית, אבל רע"מ תנסה להמשיך ולהשיג הישגים רבים עבור הציבור הערבי".

בראיון, שנערך בביתו של ח"כ עבאס בכפר מע'אר שבגליל, הוא התייחס למצב הביטחוני המתוח, בדגש על העימותים בין מתפרעים במסגד אל-אקצא שבהר הבית לבין כוחות הביטחון ואמר כי "הנושא עוסק בבעיה דתית, אני פועל עם מלך ירדן עבדאללה ועם גורמים נוספים כדי למצוא פתרון".

מהומות בהר הבית (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
מהומות בהר הבית (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

עבאס יצא נגד הביקורות שהושמעו נגדו ונגד רשימתו, בעקבות הכניסה לקואליציה, בדגש על גורמים בעולם הערבי שכינו זאת "בגידה ולקיחת חלק בממשלת האויב": "ההנהגה הפלסטינית התעלמה מערביי ישראל עוד בוועידה הלאומית של שנת 1987 ולאחר מכן בהסכמי אוסלו, אז מי הם שיבקרו את רע"מ? התרבות הזו, להאשים את כולם בבגידה הורסת את העולם המוסלמי והערבי והיא צריכה להיעצר. צריך לזכור שיש הבדלים בין הקבוצות ולהבין שאי אפשר לכלול את ערביי ישראל עם שאר הפלסטינים בגדה המערבית, בעזה ובתפוצות. ערביי ישראל יודעים לנהל את ענייניהם".

עבאס ציין כי אף קיבל ביקורת מבית: "אחד הקרובים לי אמר לי שהצטרפות לממשלה היא התאבדות, אבל כל מה שהבטחנו לפני הבחירות אנחנו עושים. אמרנו שנלך לשותפות פוליטית, לא הבטחתי שזה יהיה עם השמאל, אלא במסגרת פתוחה. החברה הערבית ידעה מה התוכניות שלנו עוד לפני הבחירות ונתנה לנו את המנדט לזה".

יו"ר רע"מ התייחס גם להצלחתו היחסית בפוליטיקה הישראלית וטען כי היא נבעה דווקא משיתוף הפעולה שלו עם הצד הימני בישראל: "פתחתי בדיאלוג עם נתניהו קודם כל. היה משא ומתן עד לרגע בו חתמתי על ההסכם הקואליציוני. נתניהו עוד דיבר איתי בטלפון וניסה לשכנע אותי לי ללכת לצד הזה, אלא להיות בצד שלו".

הוא אף ביקר את איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' שהתנגדו להצטרף לקואליציה שתיתמך על ידי רע"מ: "הם גזעניים ופאשיסטיים. מנהיגי החברה הערבית מנסים לחולל שינוי במחשבה ובתרבות בישראל, גילינו שיש שינוי הדדי כשיש רצון לשותפות פוליטית. אני לא מדבר רק על לשנות אותם, גם החברה הערבית עשתה שינוי בעצמה ובחשיבה שלה".