השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', השתתף היום (שבת) באירוע שבתרבות שנערך בראשון לציון, ושוחח עם עיתונאי חדשות 12, ירון אברהם. במהלך הראיון עמו, הודה: "השותפים שלנו בממשלה יודעים שמרצ לא תפרוש בכל מקרה (מהממשלה) כי לא רוצים לראות את בן גביר כשר משפטים ומנצלים זאת לרעה. אנחנו לא נפרוש כי החלופה מפלצתית, מפחידה ורעה ליהודים, למדינה ולערבים".

בנוסף, השר הבהיר את עמדתו באשר למפלגתו: "חייבים להסתכל במראה, מרצ והעבודה היום כבר לא רלוונטיות כמפלגות נפרדות. דרך קמפיין 'גוועלד' לא נצמח. די לנו לעשות צחוק מעצמנו, צריך לפרק את מרצ והעבודה ולהקים מפלגה סוציאל דמוקרטית חדשה. לא לעשות איחוד 'כאילו' כדי לשמור על הכיסאות, צריך לפרק ולבנות משהו חדש עם מפקד משותף, ופריימריס משותפים ליו"ר ולחברי הכנסת".

עוד הוסיף פריג' כי "במקום לחזק את הממשלה מייצרים קמפיין פוליטי בדמות אישור הבנייה בהתנחלויות. אישור לבנייה בין השאר בהתנחלויות מבודדות ובמאחזים, זה לא ריבוי טבעי זו אצבע בעין".

דבריו של פריג' הגיעו על רקע התבטאות דומה שהגיעה מצד יו"ר מפלגתו ושר הבריאות ניצן הורוביץ, בכנס שהתקיים אתמול. "הייתה לי זכות היסטורית בהקמת הממשלה הזו, הוכחנו שהשמאל יכול להיות בהנהגה ובשלטון. הוכחנו שמדיניות סוציאל דמוקרטית היא מעשית מאוד ונוגעת באנשים. הייתי רוצה לראות מפלגה סוציאל דמוקרטית מאוחדת, אני מאמין בזה. מרצ ומפלגת העבודה צריכות ללכת ביחד״, כך אמר השר.