הטלטלה בממשלה: על רקע איבוד הרוב של הקואליציה בכנסת ובצל הדיווחים כי מפלגת רע"מ תפרוש ממנה בעקבות העימותים בהר הבית, חבר הכנסת מנסור עבאס, כתב הערב (שבת) בחשבון הפייסבוק שלו כי "ניהול אל אקצא נמצא בידי מלך ירדן, הודעתי על הדעה הברורה והנחרצת שלנו בעניין לראש הממשלה, נפתלי בנט, ולראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד.

חבר הכנסת עבאס הוסיף כי "עמדתה של רע"מ בתוך הקואליציה בנוגע למסגד אל-אקצא תתקבל בהתאם לתוצאות הפסגה הבינלאומית בין ירדן וישראל. הדרישות והעמדות בעניין מסגד אל-אקצא יתקבלו ויתנהלו על ידי מלך ירדן, עבדאללה השני, בעל החסות על מסגד אל-אקצא והמקומות הקודשים בירושלים. נדגיש כי פיתרון הקבע הוא סיום היעלמות הכיבוש והקמתה של מדינה פלסטינית בגדה ובעזה, ובירתה ירושלים שבלבה נמצא מסגד אל-אקצא".

עוד כתב כי "חובתנו לתמוך במאמציו של המלך עבדאללה השני, שכן זו חובתם של כל השליטים הערבים והמוסלמים, כי נושא מסגד אל-אקצא הוא נושא האומה האסלאמית כולה ולא נושא פוליטי מקומי. מי ששומר על מסגד אל-אקצא וזכותנו האיסלאמית, חייב לאחד את המאמצים ולא לסתור את מי שיש לו אחריות על כך".

כזכור, מועצת השורא של התנועה האסלאמית החליטה בחודש שעבר כי מפלגת רע"מ תקפיא את חברותה בכנסת ולא רק בקואלציה. בנוסף, היא תפתח במשא ומתן מול שאר המפלגות הערביות בכנסת להכרזה על התפטרות של כל הנציגות הערבית מהכנסת במחאה על "התוקפנות הישראלית על המסגד אל-אקצא". 

בעקבות כך, העביר ח"כ עבאס מספר דרישות לחזרת מפלגתו לממשלה והכנסת. במשא ומתן בינו לבין לפיד,  עולים דברים שונים, לאו דווקא קשורים ישירות למצב בהר הבית. עבאס דורש זירוז של דברים שנמצאים בהסכם הקואליציוני כמו החלטת ממשלה על ייצוג הולם והסדרת ישובים. וכמובן, הר הבית, הנושא הרגיש מכול. בסביבת לפיד משדרים אופטימיות בנוגע לסיכויים ליישוב המשבר ולשובם של חברי רע"מ.