יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והאשים את שר הביטחון, בני גנץ, בגינויה של ארצות הברית את הכוונה לבנות יחידות דיור ביו"ש. "עושים עלינו סיבוב ענק", הוא הדגיש.

הוא דן בהחלטה על הוספת יחידות דיור והבהיר: "היו אמורות להיות 5,700 יחידות. התוכניות שאושרו באוקטובר 2021, ישנן עדיין מעל לאלף שלא אושרו, היו אמורות להיות יותר יחידות דיור", אמר אלחייני.

"בהסכם הקואליציוני הלא כתוב, המועצה אמורה להתכנס כל שלושה חודשים. הצטברו תוכניות של שתי מועצות תכנון ועדיין מקצצים לנו", הוא הבהיר, "אם מותר לרע"ם לבוא בדרישות להר הבית, גם לחברי הכנסת בימין יש זכות וחובה ציבורית לדרוש".



הוא נשאל האם יש לממש תוכניות אלו גם במחיר של עימות מול הממשל האמריקאי, והשיב: "אנו מייחסים חשיבות רבה מדי להם. מישהו פה במשרד הביטחון עושה שימוש באמריקאים לצורך פוליטי, אני לא אופתע אם גנץ מפעיל אותם". 

הוא עמד על כך שלשיטתו יש תדרוכים בין משרד הביטחון כלפי האמריקאים כדי שיפעילו מנוף של לחץ על ישראל כדי שלא תבנה. "האמריקאים מבינים שהמשמעות של אי קידום התוכניות ונפילת הממשלה - מקבלים את נתניהו כראש ממשלה".