עם פתיחת כנס הקיץ של הכנסת היום (שני), הקואליציה תצטרך להתמודד עם אתגרים רבים, ביניהם הקפאת חברותה של רע"מ בקואליציה, והצבעת אי אמון של האופוזיציה שצפויה לקרות ביום רביעי. חבר הכנסת צבי האוזר (תקווה חדשה) שוחח עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM על המצב.

"אנחנו ברוך השם חיים, מתפקדים. הרשות המבצעת בפול גז, מנהלת ענייני מדינה, מחזירה את הקטר הישראלי לפסים", אמר האוזר. בתגובה השיב ינון: "הקטר הישראלי לפסים? אתה שמת לב מה קורה פה ברחובות?".

האוזר ענה: "המצב קשה, אנחנו מתמודדים עם זה. גם בגל הזה ננצח כמו שניצחנו בגלים הקודמים ובדברים שהתרחשו ברחובות, אבל מעבר לכך, הרשות המבצעת בכל ענייני מדינה, בכל ענייני האזרח - מתפקדת אחרי שלוש שנים של קיפאון של אפס עבודה, אפס החלטות, אפס תקציב, עכשיו מתנהלים. לגבי הכנסת, אני יכול להגיד ש־60 חברי כנסת זה פחות טוב מ־61, אבל יותר טוב מ־59". 

בהמשך הגיב האוזר לדיווח לפיו, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר כי עסקת הטיעון איתו ירדה מהפרק, ואמר: "זה ירד עכשיו מהפרק, מחר בוא נשאל פעם נוספת. זה לא בפרק, זו כריכת הספר, זה כל הסיפור", והוסיף להתייחס לנתניהו, כשאמר: "אני נכנסתי לפוליטיקה ב־2018 וקיבלתי החלטה לא פשוטה, שלי אישית, והייתה נשמעת מופרכת בעיניך בשידור, שיש ביביזם ויש ימין".

בתגובה קבע מגל: "בוא נדבר על המצב של הקואליציה, עזוב עכשיו את ביבי". האוזר טען: "אני נכנסתי לפוליטיקה ב־2018 וקיבלתי החלטה לא פשוטה, שלי אישית, והייתה נשמעת מופרכת בעיניך בשידור, שיש ביביזם ויש ימין". 

"לפי הסקרים, אתה גמרת את הקריירה הפוליטית שלך", אמר מגל. האוזר תקף בחזרה: "יפה שאתה שותק על זה שאתה מבין שבתוככי ליבם של חברים באופוזיציה, הם מבינים שהסיפור הזה נגמר והם בוחנים מתי הזמן הנכון לקפוץ. על האלטלנה הזאת יהיו רבים וטובים".

בנימין נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

מגל תהה: "אתם סיימתם את תפקידו של נתניהו כבר 20 שנה, על מה אתה מתבסס?". כספית התערב בדיון והדגיש כי במשך ארבע פעמיים רצופות נתניהו לא הצליח לחצות את רף ה-61, למרות טענתו של מגל כי הוא עשה זאת בפעם השלישית.

האוזר הוסיף: "יועז הנדל ואני אמרנו שלא נשב עם הערבים ולא נשב עם נתניהו, וכפינו ממשלת אחדות, חשבנו שזה הפתרון, ונתניהו חתם והאמנו לחתימה, כי בפוליטיקה הישראלית של מדינת היהודים יש התחייבות, והוא הפר את ההתחייבות לכל עם ישראל לעמוד מאחורי ממשלת האחדות, ולכן הגיעה העת לשלם את המחיר על אותם שקרים ועל אותה הפרת אמון רבתית שהוא פירק במו ידיו את ממשלת האחדות".  

מגל שאל: "אתה מדבר על סיום דרכו של נתניהו, על מה אתה מסתמך?". האוזר הגיב: "אני מסתמך על תהליך היסטורי שכל המאזינים שלנו רואים אותו, על פרידה של הימין הישראלי מבנימין נתניהו, ובירור או חידוד העניין שיש ימין ויש ביביזם וזה לא אותו דבר, והשאלה היא ינון, איפה אתה נמצא? אתה נמצא בימין או בביביזם?".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM.