כנס הקיץ של הכנסת ייפתח היום (שני) בהצעות אי־אמון בממשלה שהגישו הליכוד והסיעות החרדיות, אבל במוקד תשומת הלב תעמוד הצעה שעשויה לעלות להצבעה כבר מחרתיים: הצעת חוק לפיזור הכנסת. ברקע הדברים, ‏יו״ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר היום בראיון לרדיו נאס: "נצביע בעד פיזור הכנסת ביום רביעי אם תעלה הצעת החוק ויהיה לה סיכוי סביר לעבור".

כאמור, בליכוד החליטו אתמול להעלות הצעת חוק לפיזור הכנסת לסדר יומה של הכנסת, אבל ההחלטה אם להעלותה להצבעה בקריאה טרומית תתקבל רק מחרתיים.

כדי להעביר את ההצעה בקריאה טרומית די ברוב רגיל, בניגוד לשאר הקריאות, שבהן דרוש רוב של 61 ח"כים. בליכוד ימתינו לראות אם אומנם רע"ם תממש את איומה ותיעדר השבוע מכל דיוני הכנסת. במקרה כזה יעלו את הצעת החוק להצבעה. ההיסוסים נובעים מכך שאם הצעת החוק תיפול בהצבעה, לא ניתן יהיה להגיש אותה שוב במשך שישה חודשים.

בקואליציית ה־60 נערכים בינתיים למצב החדש של אובדן הרוב בגלל פרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה, ולנוכח האפשרות הסבירה שבגלל היעדרותה של רע"ם הם צפוים להפסיד בהצבעות רבות במליאה. בשל כך שוקלים בקואליציה להחרים היום את ההצבעות על הצעות האי־אמון כדי לא לתת לאופוזיציה הישג תעמולתי.