על רקע הטלטלה בממשלה ואיבוד הרוב של הקואליציה, חבר הכנסת מאזן גנאים (רע"מ) שוחח היום (שני) עם אסתי פרז בן-עמי, בתוכנית "בחצי היום" בכאן רשת ב'. במהלך השיחה, ח"כ גנאים הביע הצהרה שמסכנת באופן ממשי את המשך קיומה של הממשלה הנוכחית.

חבר הכנסת גנאים אמר: "אמליץ מחר לרע"מ בישיבת הסיעה לפרוש מהקואליציה". בהמשך, התייחס למתיחות בין מפלגת רע"מ למפלגתו של ראש הממשלה, נפתלי בנט, בגין העימותים בהר הבית, ועליית היהודים למקום. ח"כ גנאים תקף ואמר: "מה יש לבחור יהודי להיכנס לאל-אקצא? אם היום עשרה ערבים נכנסים לבית כנסת בקריית ארבע, יקבלו אותם? אנחנו נצא משם בארונות".

מנסור עבאס, נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מנסור עבאס, נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתגובה לדברים מסר יו"ר סיעת רע"מ ח"כ ואליד טאהא "זאת דעתו של מאזן, אשמיע את דעתי בישיבה של הסיעה ובישיבה של מוסדות התנועה. בכל מקרה רע״מ התנהלה ותתנהל בהחלטות שלה כסיעה ולא כיחידים".

כזכור, ההצהרה של חבר הכנסת גנאים באה על רקע דבריו של יו"ר המפלגה, מנסור עבאס כי "ניהול אל-אקצא נמצא בידי מלך ירדן, הודעתי על הדעה הברורה והנחרצת שלנו בעניין לראש הממשלה, נפתלי בנט, ולראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד.

חבר הכנסת עבאס הוסיף כי "עמדתה של רע"מ בתוך הקואליציה בנוגע למסגד אל-אקצא תתקבל בהתאם לתוצאות הפסגה הבינלאומית בין ירדן וישראל. הדרישות והעמדות בעניין מסגד אל-אקצא יתקבלו ויתנהלו על ידי מלך ירדן, עבדאללה השני, בעל החסות על מסגד אל-אקצא והמקומות הקודשים בירושלים. נדגיש כי פיתרון הקבע הוא סיום היעלמות הכיבוש והקמתה של מדינה פלסטינית בגדה ובעזה, ובירתה ירושלים שבלבה נמצא מסגד אל-אקצא".