מפלגת הציונות הדתית התייחסה היום (שלישי) לאולטימטום שהציבה רע"מ בפני ראש הממשלה בנט כתנאי לחזרתה לכנסת ולקואליציה. בהודעה שנמסרה מטעם המפלגה בערבית נכתב: "למרות ההבדלים הגדולים בינינו, אנו רוצים לברך את נפתלי בנט על שדחה את הדרישות החצופות של הרשימה הערבית המאוחדת והתנועה האסלאמית בהר הבית ועל פיטורי אנשי הווקף שהתבררו כטרוריסטים ופעילי חמאס.

עוד נכתב: "מועצת השורא לא תקבל החלטות בנושאי הר הבית, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. במקום שיבנה בית המקדש, רק עם ישראל ישלוט".

הודעת הציונות הדתית מגיעה לאחר שלשכת ראש הממשלה הגיבה הבוקר  לפרסומים לפיהם נערך שינוי בכמות שוטרי הווקף בהר הבית. לטענת לשכת רה"מ, מדובר בפנייה שהתקבלה לפני חודש וחצי, אך בישראל לא נענו לבקשה. "אין כל שינוי או התפתחות חדשה במצב בהר הבית - ריבונות ישראל נשמרת. כל ההחלטות בהר הבית יתקבלו על ידי ממשלת ישראל מתוך שיקולי ריבונות, חופש דת וביטחון, ולא מתוך לחצים של גורמים זרים או גורמים פוליטיים", הבהירו בלשכת רה"מ. 

בנט ועבאס (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בנט ועבאס (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

הדיווחים השונים טענו כי מדובר בשינוי בהר הבית, שנעשה תחת לחצים פוליטיים מרובים, על מנת להגדיל את מספר השוטרים ב-50 תקנים, אך בלשכה הדגישו כי "בפועל סולקו מההר שישה שומרי ווקף תומכי חמאס, ואוישו 12 אנשי ווקף חדשים במסגרת התקנים הקיימים, ללא הגדלת תקנים".

במקביל לכך, מועצת השורא צפויה להתכנס היום בשעות הערב להתייעצויות בנוגע לעתידה של מפלגת רע"מ בקואליציה. חבר המועצה, עבאס זכור, אמר הבוקר ברדיו נאס: "או שהממשלה תקבל ותיישם את דרישותינו או שתלך לעזאזל". שר התקשורת, יועז הנדל, אמר הבוקר בראיון לגל"צ: "אם רע"מ יחליטו מחר בבוקר לעבור מנושאים אזרחיים לתפיסות מדיניות שלא מקובלות עליי - אז הממשלה לא תהיה. אם בסוף הם יבחרו ללכת, הם ילכו. אין לי שליטה על זה".

"לא הרמתי טלפון לעבאס, אבל מצפה ממנו לעשות את הדברים הנכונים לטובת אזרחי ישראל הרבים. ערביי ישראל לא יעלמו, אנחנו צריכים להילחם נגד הגורמים המסיתים ולעודד את אלה שרוצים להשתלב", הוסיף הנדל.