השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח', הודיע בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כי הרשות הפלסטינית דחתה את הצעת ישראל לקיים חקירה משותפת של מות כתבת אל ג'זירה, שירין אבו עקל'ה, אשר תובא בהמשך היום (חמישי) לקבורה. 

"ישראל ביקשה לקיים חקירה משותפת ולהעביר לידיה את הקליע שרצח את העיתונאית שירין, וסירבנו לכך. אישרנו כי החקירה שלנו תושלם באופן עצמאי, וניידע את משפחתה, ארה"ב, קטאר וכל הרשויות הרשמיות לגבי תוצאות החקירה תוך שקיפות. כל האינדיקציות ועדי הראייה מאשרים כי חיסולה בוצע על ידי יחידות מיוחדות של ישראל".

ואולם, למרות דבריו, מהנתיחה הראשונית של גופתה אמש לא הצליחו לקבוע החוקרים הפלסטינים מי אחראי לירי. ד"ר ריאן אל עלי מהמכון הפתולוגי באוניברסיטת א-נג'ה בשכם אמר כי הוא לא יכול לקבוע בוודאות מי ירה בכתבת.

העיתונאית שירין אבו עקלה שנהרגה מירי בג'נין (צילום: רויטרס)
העיתונאית שירין אבו עקלה שנהרגה מירי בג'נין (צילום: רויטרס)

במקביל, גם צה"ל פתח בחקירת נסיבות האירוע. שר הביטחון בני גנץ אמר אתמול במליאת הכנסת כי ישראל מחויבת לברר את האמת, וציין כי הוא ביקש מהפלסטינים לשתף פעולה ולקיים חקירה משותפת. גנץ אמר עוד כי "אנחנו נמצאים בעיצומו של התחקיר, ואני לא רוצה לשלול כרגע שום תרחיש. אני כן יכול להגיד שישראל רואה חשיבות רבה בשמירה על חיי אדם ובחופש העיתונות".

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, התייחס גם הוא לנושא, ואמר כי "במהלך הפעילות, כמו באירועים רבים אחרים, התבצע על ידי הפלסטינים ירי נרחב לעבר כוחותינו, ירי פראי וחסר אבחנה לכל כיוון. בניגוד לפלסטינים, חיילי צה״ל מבצעים ירי מקצועי וסלקטיבי. הכתבת שנהרגה שהתה בזירת לחימה. בשלב זה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי היא נפגעה ואנו מצטערים על מותה".