תיק 4000:  השר והמשנה לראש הממשלה לשעבר, חיים רמון, שוחח הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס להתפתחויות הדרמטיות בחקירתו של עד המדינה, שלמה פילבר: "יש שתי אפשרויות - או שבפרקליטות יושבים אנשים לא רציניים, לא מקצועיים, חובבנים שעושים טעויות נוראיות או שהפרקליטות יושבים אנשים מאוד מתוחכמים שהבינו שבלי שוחד התיק יהיה לא חזק או חלש, ואז הם הלכו והוסיפו את אשמת השוחד כאשר ברור היום וודאי שבמקרה הכי טוב הוא תיק חלש".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"עד המפתח נתן ארבע גרסאות, אחת ברשות לניירות ערך, אחת במשטרה, אחת בחקירה הראשית ואחרת בחקירה הנגדית. על פי ארבעתן ברור שהעד הזה משקר, הוא משקר בצורה טוטאלית והדבר הכי מכריע שעל פיו יקום וייפול התיק בפרשת השוחד, אין לו ידיים ואין לו רגליים. מה שאני בוחר, יכול להיות שמישהו יבחר אחרת, שבפרקליטות קרה מה שאמר ב־2004 מני מזוז, שהוא מצא מדיניות של סימון מטרות וגיוס עמדות. זה מה שקרה בפרשת השוחד בתיק הזה, היה סימון מטרות", הוסיף.

לדבריו, "הגרסה שהייתה ברשות לניירות ערך הוא העיד עליה והיא הייתה שונה מהגרסה במשטרה. הגרסה בחקירה הראשית הייתה שונה ואני בא ואומר, הרי אתה יודע שכדי להכריע בתיק שוחד העדות צריכה להיות מעבר לכל ספק סביר ובתיק הזה מספיר שפילבר אחרי פגישות האיכון שהמשטרה והפרקליטות לא עסקו בה, וזה לא הפגם היחיד שהתגלה בתיק, הרי ברור. ואני בא ואומר, לדעתי היה פה מה שאני קורא תופעת ליאורה גלט ברקוביץ', הייתה פרקליטה ב־2003 שהחליטה ששרון לא בא לה טוב והיא צריכה לשכנע את הציבור שהוא מושחת ושאסור להצביע עבורו".

"התופעה הזו לא נכחדה, חלק מהפרקליטים עשו מעשה ליאורה גלט ברקוביץ' והם הבינו שבלי שוחד, זו דעתי, הפגיעה בנתניהו לא תהיה מספיק טובה כדי שיאבד את השלטון. לדעתי, כתוצאה מעבירת השוחד שאני מכיר, שלושה ארבע המנדטים לפחות, לא הצביעו בעד מישהו שהוא נאשם בשוחד ויש להם השקפת עולם ימנית. אני מניח שאם זה היה רק מרמה והפרת אמונים זה לא היה קורה. לכן, נתניהו לא הגיע ל-61. אני חשבתי שנתניהו צריך לעזוב את השלטון, שצריך שזה יהיה בקלפי ולא דרך חקירות ובתי משפט. להערכתי הוא יזוכה מהשוחד, מה שיש לי ספק גדול אם יקרה בתיק 1000 במרמה והפרת אמונים", אמר.

שלמה פילבר (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
שלמה פילבר (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

בהמשך, התייחס רמון גם למשבר הפוליטי ועל הודעת רע"מ על חזרתה לכנסת ולקואליציה: "צריך להבין שכל הסיפור שמנסור עבאס זה לא קשור ליהודים רק לעימות בינו לבין המשותפת. יציאה של רע"מ כרגע מהקואליציה זה הודאה בכישלון והיא תשלם על זה מחיר בקלפי. לכן מנסור עבאס אמר 'במצבי היום אני מעדיף לתת צ'אנס שאולי כל ההתחייבויות של הממשלה שהבטיחו לו התקיימו ואז אני אהיה במצב יותר טוב ואם לא אני לא אהיה במצב יותר גרוע'. מבחינתו זה לתת את הצ'אנס הזה אבל זה לא יעזור כי המתח בין רע"מ לשרידי ימינה הוא כזה שהממשלה הזו לא תשרוד, השאלה כמה זמן. במהלך 2022 היא תיפול ואנחנו נלך לבחירות".

בסיום, העריך רמון כי לנתניהו יהיה קשה להגיע ל-61 מנדטים, אבל "המצב במשפט וכל מה שקורה עם רע"מ יכול לגרום לכך שאחוז ההצבעה בליכוד יהיה כזה שהם יבואו להצביע. הייתה ירידה של 3-5 אחוז, אם הוא יצליח להביא אותם לקלפי יש לו סיכוי לעבור 61 ועדיין אם הייתי צריך לשים ז'יטון הייתי אומר שיהיה לו מאוד קשה. אם הוא לא יגיע ל-61 אני מניח שזה יהיה סוף דרכו הפוליטית".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm