גורמים בממשלה, ובראשם חברי ימינה, תקפו הבוקר (חמישי) את דבריו של שר החוץ יאיר לפיד בראיון ששודר אמש בחדשות 12, במהלכו אמר כי הוא לא שולל הישענות הממשלה על הרשימה המשותפת - כרשת ביטחון. השרה איילת שקד תקפה ואמרה כי "האמירה לא מקובלת כלל, מתנגדת - וחבל שנאמרה". השר מתן כהנא הצהיר כי "הממשלה לא תישען על הרשימה המשותפת למען קיומה".

סגן השר אביר קארה אמר כי בעיני - הרשימה המשותפת אינה קיימת. "מבחינתי אין שום צורך או רצון להתבסס או לתאם עמדות עם מי שעוסק באובססיביות בפירוק החיים המשותפים במדינת ישראל והתמיכה ישירה בשנאת חינם וטרור. יש לנו רוב. סילמן השבוע הצביעה עם הקואליציה בסיוע לעצמאיים ואני לארואה אותה מצביעה נגד המתמחים, חדרי המיון, רשת הבטחון לעצמאיים או ההתעצמות של צה״ל בחוקים שלי יש רוב ברור בכנסת של 114 חברים לפחות", אמר. חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה הצטרף לדברים והצהיר: "אני מתנגד לקואליציה בתמיכת הרשימה המשותפת. ראש הממשלה בעצמו הבהיר זאת מספר פעמים".

שר החוץ יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, קרדיט: עוז אביטל

במקביל, השר זאב אלקין אמר בראיון ל-N12 כי "בניגוד ללפיד, אינו רואה דרך להקים ממשלה שתכלול את הרשימה המשותפת, זאת בשל האידיאולוגיה האנטי-ישראלית שלה. עם זאת, שיתוף פעולה נקודתי בכנסת בחקיקה כזאת או אחרת או במהלך אישור התקציב עם חברי כנסת מכל הסיעות, כולל משותפת, הוא מעשה שבשגרה במשך שנים רבות".

בתוך כך, חבר הכנסת אלי אבידר תקף את חברי ימינה, ואמר: "לכם מותר להעביר את חוק האזרחות בקולות סמוטריץ ובן גביר מהאופוזיציה בניגוד לעמדת חלקים מהקואליציה ולאף אחד אחר אסור להיעזר באופוזיציה? הצביעות של חברי ימינה מקוממת. אם יציבות הממשלה חשובה לכם תבלעו את זה בדיוק כמו שאנחנו בלענו התנהלות לא קולגיאלית שלכם.