ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס היום (חמישי) דיון בנושא הקמת המשמר הלאומי-אזרחי, בפתחו התייחס למותה של עיתונאית אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה, שנהרגה אתמול במהלך קרב בין כוחות הביטחון למחבלים בג'נין, והאשים את הרשות הפלסטינית בחוסר שיתוף פעולה בחקירת נסיבות הירי שהוביל למותה. 

הרמטכ"ל מסייר בג'נין לאחר מות כתבת אל ג'זירה, קרדיט: דו"צ

"אני מבקש להתייחס בקצרה לחקירה של מות העיתונאית מאל-ג'זירה", אמר בנט בפתח דבריו. "לצערי הרשות הפלסטינית, בשלב הזה, מונעת כל אפשרות לחקירה משותפת או אפילו גישה לממצאים הבסיסיים הנדרשים כדי להגיע לאמת. אני מכאן חוזר על הציפייה שלי לשיתוף פעולה פתוח, שקוף ומלא בממצאים, וגם יש לי ציפייה מהרשות הפלסטינית לא לעשות שום צעד לשיבוש החקירה או לזיהום תהליך החקירה, בצורה שלא נוכל להגיע לחקר האמת". 

בנט המשיך: "מכל מקום, הפעולות שלנו אל מול הטרור הפלסטיני יימשכו. אני אזכיר לכולם - אנחנו נמצאים בגל טרור שגבה חיים של 19 ישראלים. הטרוריסטים שיצאו בכוונת תחילה להרוג אזרחים, לא ביצעו חקירות על מה מדובר, היתה כוונת תחילה להרוג ישראלים. אנחנו חייבים לקטוע את הגל הזה, לכן כוחות הביטחון של מדינת ישראל - צה"ל, שב"כ, משטרת ישראל, מג"ב, כל כוחות הביטחון - ממשיכים בשעה זו בפעילות סביב השעון, לקטיעת גל הטרור".

"אנחנו היום עושים צעד משמעותי נוסף. השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, מפקד מג"ב, שרת הפנים, כולנו ביחד עושים היום צעד משמעותי בהקמת המשמר הלאומי-אזרחי, אולי אפשר לקרוא לזה "המשמר הישראלי". המטרה, כפי ששר הבט"פ אמר כמה פעמים, 'הממשלה הזאת צריכה להיות ממשלת הבט"פ' - החזרת הביטחון. הדבר הזה יבוא לידי ביטוי בתקציב. אחד מיעדי התקציב המרכזיים זה החזרת הביטחון לרחובות ישראל". 

בנט סיכם: "לכן, בשיתוף פעולה, אנחנו עושים היום צעד משמעותי להקמת "המשמר הישראלי" שייתן ביטחון גם ברחובות ישראל בשגרה וגם חלילה, במצב חירום, כחלק מלקחי "שומר החומות". מכאן אני מבקש שוב להודות לשר לבט"פ, עמר בר-לב, לשרת הפנים, איילת שקד, למפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, לסגן השר יואב סגלוביץ', מפקד מג"ב ולכל השותפים פה על המהלך המשמעותי הזה, שיסייע להשבת הביטחון לרחובות ישראל".

בדיון השתתפו השר לביטחון הפנים, שרת הפנים, סגן השר לביטחון פנים, ר' המל"ל, מזכיר הממשלה, המזכיר הצבאי, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבט"פ, מנכ"ל משרד הפנים, מפכ"ל המשטרה, ראש אמ"ץ, מפקד מג"ב, המשנה ליועמ"שית לממשלה, נציגי אגף התקציבים באוצר וגורמים נוספים.