אירוע חריג בבירה: חבר הכנסת אחמד טיבי תועד היום (חמישי) כשהוא עוזר לחשוד לברוח מידי שוטרים במהלך מעצר בירושלים. זאת, לאחר שהשוטרים עיכבו את הצעיר בחשד שהשליך חפץ חשוד מידיו.

כאמור, במהלך עיכובו בשטח הגיע נבחר הציבור, הפריע בביצוע העיכוב, דחף, התלהם ואף אפשר את בריחתו של החשוד בכוח. לאחר מרדף רגלי קצר, החשוד נתפס ונעצר לחקירה במשטרה. 

ממשטרת ישראל נמסר כי הם "רואים בחומרה את התנהלותו של נבחר הציבור, שניצל את חסינותו לרעה ואפשר בריחה של חשוד במהלך עיכובו (ללא הצלחה כאמור). הפרעה לפעילות משטרתית לשמירת החוק והסדר הוא מעשה פסול, בפרט כשהוא מבוצע ע״י נבחר ציבור שאמור לשמש דוגמא אישית ולא לסכל פעילות משטרתית".

השר לביטחון פנים עמר בר לב הגיב למעשה של טיבי ומסר: "אני רואה בחומרה את התנהגותו של ח"כ אחמד טיבי, כאשר פגע היום בפעילותם של שוטרים בירושלים בביצוע תפקידם. שוטרי ושוטרות משטרת ישראל פועלים במציאות מורכבת, והניסיון לשבש את עבודתם הוא בלתי נסבל - בוודאי כאשר מדובר בחבר כנסת שמנצל לרעה את חסינותו. ח"כ טיבי יודע שבמקרה ויש לו טענות כלפי המשטרה - הוא יכול לפנות ישירות אליי".

בעקבות הדברים, פנה יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ודרש לחקור אותו בגין הפרעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם.

במכתבו ציין בן גביר כי מהסרטון עולה באופן ברור שח"כ טיבי תוקף שוטרים ומסייע לחשוד להימלט ממעצר. בן גביר הוסיף: "לטיבי אין חסינות לעשות מעשים שכאלה וחסינות חברי הכנסת לא נועדה לאפשר להם לעשות עבירות פליליות ולא ברורה לי ההתנהלות , גם כלפי טיבי וגם כלפי עודה וחברי כנסת נוספים מהרשימה המשותפת שהם מתועדים כאשר הם מבצעים עבירות פליליות, אך משום הדין לא ממוצה איתם".