אירועי לווית עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עקל'ה ממשיכים ללוות את סדר היום, כאשר בראשם הזעם במשטרה על השר לביטחון הפנים עמר בר לב. לטענת בכירים בארגון, ההחלטה לערוך תחקיר באמצעות צוות בדיקה שהתקבלה היום (שבת) בעקבות לחץ כבד שהפעיל השר בר לב מעוררת כעס בקרב בכירים במשטרה, שסבורים כי "אם השר לא היה לוחץ, לא היה מתבצע תחקיר, בוודאי שלא בשלב הזה", כך על פי גורם בארגון.

נבהיר כי בעקבות האירועים אמש בירושלים נשמעה ביקורת נוקבת אודות התנהלות השוטרים, בעיקר באזור הארון שבו הובאה גופת העיתונאית שנהרגה בג'נים למנוחות. אולם, יחד עם זאת ידעו במשטרה לציין במהלך האירוע ומיד לאחר מכן כי מדובר בפורעים שניסו להתסיס ולחבל במסע הלוויה התקין וכי תגובת המשטרה היתה מידתית כדי למנוע הסלמה של האירוע והפרעה להמשך קיומו של מסע הלוויה.

אלא שהביקורת חוצת היבשות הלחיצה כנראה גם את המערכת הפוליטית בישראל וכתוצאה מכך לחץ השר בר לב על מפכ"ל המשטרה רנ"ץ יעקב שבתאי לקיים תחקיר ולהעביר את הממצאים גם לעיונו. "המשטרה נמצאת בתוך גל של טרור אלים ופרוע עם הסתה חסרת תקדים ברשתות החברתיות. בשום אופן לא היה מתבצע תחקיר בעקבות אותו אירוע אמש אילו הדברים היו נשקלים ונבחנים בידי המפכ"ל וגורמי הפיקוד, אלא שהפעם הופעל הלחץ הפוליטי שהוביל לקיומו של תחקיר. אין ספק שמדובר בהבעת אי אמון ולכן קיים זעם בקרב השוטרים והקצינים במשטרה בכלל ובמחוז ירושלים בפרט", אומר גורם במשטרה.

במקביל, הערב פרסמה המשטרה תיעוד נוסף של העימותים בלוויה, בהם לדבריה ניתן לראות את הניסיון להפוך את הלוויה למפגן של אלימות והפרת סדר המונית בירושלים.

בתיעוד נראת הפרת סדר האלימה שכללה ידויי אבנים, בקבוקים וחפצים רבים לעבר השוטרים לקראת תחילת מסע הלוויה בירושלים. כאשר בעקבות אירועים אלו נפצעו מספר שוטרים ונעצרו חשודים.

הפרת הסדר בהלווית עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עקלה, דוברות המשטרה