הרצוג ימריא היום (ראשון) לאיחוד האמירויות כדי להביע תנחומים בפני נשיא האמירויות הנכנס, שייח' מוחמד בן זאיד, משפחתו והעם האמירותי. בביקור שייארך מספר שעות לצד מנהיגים נוספים, יפגוש הרצוג את נשיא האמירויות הנכנס ויביע את תנחומיו בשם מדינת ישראל, על מות אחיו שייח' ח׳ליפה בן זאיד. לטיסת הנשיא יצטרפו בשם הממשלה השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' ושר התקשורת, יועז הנדל.

טרם המראתו אמר הנשיא: ״אני יוצא לכמה שעות לאיחוד האמירויות הערביות כדי לנחם בשם מדינת ישראל את חברי, הנשיא הנכנס של האמירויות השיח׳ מוחמד בן זאיד, את משפחתו ואת העם האמירותי כולו - על מותו של שייח׳ ח׳ליפה בן זאיד, שהיה נשיא העם שנים רבות. במסגרת הביקור אברך כאמור את הנשיא הנכנס של האמירויות ושליט אבו דאבי, השיח' מוחמד בן זאיד ידידי, על מינויו. במציאות גלובלית של מלחמות, אינטרסים וסכסוכים – לחברות יש ערך גדול מאוד, והיא נמדדת גם, אולי במיוחד, ברגעים של צער וכאב".

"השותפות בין מדינותינו היא נכס עבורנו ועבור האיזור כולו, והיא נבנתה ונבנית על ידי מנהיגים אמיצים ופורצי דרך, שהשייח' המנוח היה אחד מהם. מותו של השייח' ח'ליפה הוא אבידה גדולה לעמו, ואני מאמין ומקווה שמורשתו – מורשת של שלום, מורשת של ידידות בין העמים באזור, מורשת של קידמה ושגשוג תביא לפריחה והמשך פיתוח קדמה ושלום במזרח התיכון", הוסיף. 

הרצוג ספד קודם לכן לנשיא האמירויות בהודעה שפרסם בעברית ובערבית: "בשם העם בישראל, אני שולח את תנחומיי לחברי שייח' מוחמד בן זאיד, למשפחתו ולעם האמירותי על מותו של שייח' ח׳ליפה בן זאיד, נשיא איחוד האמירויות. זוהי אבידה גדולה לידידינו באמירויות ולאזור כולו. מנהיגותו האמיצה תרמה רבות לקידום מדינתו ועמו, ולשותפות שהתממשה בשנים האחרונות בין מדינותינו, והיא מורשת חשובה לממשיכי דרכו. יוזמותיו ופועלו הנחוש קידמו את המזרח התיכון לאופק של שגשוג ושיתופי פעולה".

נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר החוץ ושר הביטחון פרסמו הודעות צער והשתתפות באבל של איחוד האמירויות בעקבות מותו של ח'ליפה בן זאיד אאל נהיאן, שהלך לעולמו שלשום בגיל 73.

המועצה העליונה של איחוד האמירויות הודיעה אתמול כי יורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, נבחר לתפקיד נשיא המדינה ויחליף בתפקיד את הנשיא שהלך לעולמו.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "מורשתו ומעשיו הכבירים של שייח' ח'ליפה הוערכו רבות בישראל. מדינת ישראל ניצבת לצד איחוד האמירויות ועמה בשעה קשה זו".

שר החוץ יאיר לפיד פרסם אף הוא הודעה, שבה נאמר: "שמעתי בצער עמוק על מותו של השייח' בן זאיד אאל נהיאן, נשיא איחוד האמירויות הערביות. ההיסטוריה נקבעת בידי בני האדם. היא נקבעת בידי אנשים שמכירים את ההיסטוריה, אבל מוכנים לשנות אותה. היא נקבעת בידי אנשים שמעדיפים את העתיד על פני העבר. כזה מנהיג היה השייח' ח'ליפה, ומורשתו היא השותפות והשלום, האחווה בין העמים. מנהיג אמיץ שראה רחוק ופעל למען העתיד. מנהיג שהמשיך את דרכו של האב המייסד של האמירויות, השייח' זאיד אאל נהיאן. אני שולח את תנחומינו העמוקים והכנים למשפחת המלוכה כולה, לחבריי, הוד מעלתו יורש העצר השייח׳ מוחמד בן זאיד אאל נהיאן והוד מעלתו, שר החוץ, השייח' עבדאללה בן זאיד אאל נהיאן, וכן לכל העם האמירותי. זהו יום עצוב לכל מי ששותף ומאמין בדרך השלום. נמשיך לפעול יחד למען העמים ולזכרו של השייח' ח'ליפה בן זאיד אאל נהיאן".