עשרות יהודים נכנסו ביום שישי האחרון להתגורר "בבית התקומה" בחברון. מעמותת "הרחיבי מקום אהלך" הפועלת להרחבת ההתיישבות בקריית ארבע חברון נמסר: " בשעה טובה אנו זוכים לגאול היום בנין נוסף בחברון עיר האבות, בעירו של אברהם אבינו, ממשיך לפעום החזון הציוני של גאולת ארץ ישראל. זוהי השעה לזקוף קומתנו הלאומית".

בליכוד קראו הבוקר (ראשון) שלא לפנות את הבית. יו"ר הסיעה, ח"כ יריב לוין מסר: "התרגשתי לשמוע על כניסת המתיישבים החלוצים לבית התקומה בחברון. זוהי ציונות במובנה המלא והמרשים ביותר של המילה. על הממשלה לחזק את המתיישבים ולהבהיר מיד כי לא תיכנע לדרישות השמאל הקיצוני לפנות את הבית, לאחר שנרכש כדין ובכסף מלא. חיזוק אחיזתנו בעיר האבות זו התשובה האמיתית לטרור".

ח"כ אמיר אוחנה אמר: "ההתיישבות בחברון ובכל חלקי ארץ ישראל היא הגשמת הציונות והחיבור לשורשים העמוקים של עמנו, מהם אנו יונקים את זכותנו על הארץ. ברכת יישר כוח למתיישבים, חזקו ואמצו!". ח"כ זוהר: "אני מברך את תושבי קריית ארבע חברון על הרחבת היישוב, בית נוסף שנרכש כדת וכדין בעיר האבות מחזק את אחיזתנו בערש ההיסטוריה היהודית ומהווה חיזוק התיישבותי ביטחוני חשוב מאין כמוהו על ציר מרכזי בדרך למערת המכפלה. אני מאחל למשפחות יישוב טוב לשנים ארוכות וטובות".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית חה"כ בצלאל סמוטריץ' ציין: "משמח לשמוע על הרחבת היישוב היהודי בעיר האבות חברון בבית נוסף - בית התקומה שנרכש כדת וכדין מהווה אבן דרך נוספת בחיזוק האחיזה בעיר האבות. למרבה הצער ממשלת ישראל בהובלת שר הביטחון בני גנץ, נציגי מפלגות השמאל הקיצוני בממשלה, וחברי התנועה האיסלמית עושים ככל שלאל ידם על מנת לפגוע במפעל ההתיישבות ובתושבי חברון בפרט ומבקשים לפנות את המתיישבים ביהודים מהבית שרכשו בכסף מלא. אני קורא לשר הביטחון להתעשת ולהימנע מלפגוע בצורה קשה בזכות הקניין של הרוכשים ובמפעל ההתיישבות הציוני".

 חה"כ איתמר בן גביר הוסיף: "אין יותר טבעי מלחזור הביתה ולהתיישב בחברון, עם ישראל מחכה לזה בכיליון עיניים. הבעיה שממשלת ישראל מנסה לעשות את כל אשר היא יכולה כדי לפגוע בהתיישבות בכלל ובחברון בפרט. 'וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ'".