קרעים בקואליציה? הממשלה התכנסה היום (ראשון) לישיבתה השבועית. במהלך הישיבה, התגלע עימות קולני בין ראש הממשלה נפתלי בנט, לבין עמיתו, שר הביטחון בני גנץ.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

האחרון הטיח כי אינו מקבל לשיטתו מספיק קרדיט על פועלו. "להרבה אנשים יש קרדיט על העבודה של הממשלה הזו", אמר השר, "מול המצלמות דיברת רק על אני ואני ואני. אני בחדר ואתה מתייחס אליי כאילו אני שר הרווחה". שר הרווחה, מאיר כהן, הגיב לגנץ: "אל תזלזל בתפקיד שר הרווחה, בני".

בנט בתגובה, אמר: "תסתכל על דף הפייסבוק שלי. אני כל הזמן מזכיר". גנץ עמד על כך והוסיף: "100%, אני אעבור על דף הפייסבוק שלך, שם אקבל ביטוי".

ישיבת הממשלה (צילום: יואב דודקביץ', פול ידיעות אחרונות)
ישיבת הממשלה (צילום: יואב דודקביץ', פול ידיעות אחרונות)

העימות בין שר הביטחון לראש הממשלה לא פסח על ספסלי האופוזיציה, כאשר גם חבר הכנסת יואב גלנט (הליכוד) צייץ בנושא ובחר לתקוף את גנץ: "פיגועים כנגד יהודים מתרחשים כל יום, אנו קוברים את החללים מדי שבוע; ובמה עוסק שר הביטחון? מדאיג ועצוב".

עוד קודם, בפתח הישיבה, נשא ראש הממשלה נפתלי בנט דברים. הוא התייחס למותו של נעם רז בסוף השבוע, לפרסום תמונתו של קצין צה"ל שנהרג בפעילות בחאן יונס לפני כשלוש שנים, וכן למשבר הפוליטי. 

"במהלך סוף השבוע איבדנו את אחד מטובי אנשינו, נעם רז, שנפגע בעת פעולה יזומה נגד מחבלים באזור השומרון. הוא השתתף בפעולות רבות להגנה על ביטחון תושבי ישראל, הוא היה אוהב ישראל וגיבור ישראל", כך אמר.

הוא הוסיף: "הבוקר הותרה לפרסום תמונתו של גיבור נוסף. מחמוד תושב הכפר הדרוזי חורפיש היה לוחם בצנחנים, הוא עוטר לאחר מותו בצלש הרמטכ"ל. אני שמח שעם ישראל זוכה להכיר בשמו. ברית הדמים ובעיקר ברית החיים עם אחינו הדרוזים חזקה מתמיד - יהיה זכרו ברוך".

"גם מחמוד וגם נעם הקדישו חייהם להצלת חיי ישראל, הם נפלו בפעולות יזומות לסיכול טרור פלסטיני. בסיפור הזה יש רע ויש טוב - הטרוריסטים הפלסטינים הם אלו שרצחו לאחרונה 19 מבנינו ובנותינו בגרזן, סכין וירי", הדגיש בנט.

באשר למשבר הפוליטי, הבהיר: "דווקא בעת הזו חשוב להדגיש דבר נוסף - לאחר שנות הזנחה, ישראל חזרה להיות מנוהלת. הממשלה פעלה והביאה תוצאות". ראש הממשלה הדגיש כי "אסור לנו להדרדר למשטר של בחירות. השנה האחרונה הוכיחה שאפשר לנהל את ישראל בצורה רצינית, אנחנו מהדקים את השורות כדי להמשיך את קיומה".

ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: מרק ישראל סלם)
ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: מרק ישראל סלם)


הישיבה התקיימה ברקע המשבר הפוליטי ולאחר שביום שישי האחרון הודיע השר לשירותי דת, מתן כהנא, על התפטרותו וחזרתו לכנסת במקום ח"כ יום טוב כלפון. 

הממשלה צפויה לדון בישיבתה ביישום ההסכמים הקואליציוניים משנת 2021. בינהם "הסיוע לירושלים בירת ישראל", במסכרתו הוצע להסיט 30 מיליון ש"ח מתקציב משרד ראש הממשלה לטובת סיוע לעירייה, זאת בכפוף לאישור ועדת הכספים. כמו כן תדון הממשלה בהטבות לאנשי מערך המילואים ובני משפחותיהם.

כאמור, השר לשעבר כהנא הודיע ביום שישי לראש הממשלה על החלטתו להתפטר מתפקידו. התפטרותו של כהנא מגיעה על הרקע החשש בסביבת בנט כי המגעים שכלפון קיים עם הליכוד עומדים להתבשל והוא הולך לפרוש מהקואליציה בזמן הקרוב. אמש התקיימה שיחה בין ראש הממשלה בנט לבין ח"כ כלפון. . כלפון הוזמן ללשכת רה"מ ועודכן כי " למען יציבות הקואליציה כהנא צריך לחזור לכנסת". כלפון , באופן טבעי, לא התלהב מהבשורה, אבל "הבין וקיבל", כפי שזה הוגדר.

עוד קודם לכן, שוחח בנט עם כהנא וסיכם עימו כל עוד הכנסת זקוקה לו, כהנא יכהן כח"כ וכסגן השר לשירותי הדת. בסביבת כהנא מבהירים כי "אין כל קשר בין המהלכים שמתן כהנא מקדם לבין ההחלטה, על אף הטענות של החרדים. הוא ימשיך לשבת במשרד הדתות, לנהל ולקדם את כל מה שהתחיל".