מסע הלוויה של העיתונאית הפלסטינית, שירין אבו עאקלה, הפך ביום שישי לעימות המוני בין כוחות המשטרה למאות שהגיעו ללוות את ארונה. העיתונאי ודיע עוואדה, איש רדיו נאס, לשעבר כתב באל־ג'זירה וחברה של שירין, שוחח היום (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm, ומתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה והדרג הפוליטי. בהמשך, גם שיתף במעט מהיכרותו רבת השנים עם אבו עאקלה.

בפתח השיחה, הוא תהה: "איפה השכל הישראלי? מה שקרה שם לא אנושי". לדבריו, המתיחות התחילה עוד לפני שארונה של שירין יצא מבית החולים. "ראיתי את הכול. הייתי שם משעה 13:00 ביום שישי. היו שם מאות אנשים שנשאו דגלי פלסטין, שרו 'בדם ובאש נגאל אותך שירין'".

לדבריו, אחד השוטרים קרא "אם אתם לא תפסיקו להריע באמירות לאומניות – אי אפשר את הלוויה" והוא אף טען כי האבנים שיודו לעבר הכוחות, יודו מאוחר יותר. 

בהמשך, קרא עוואדה לכנס ועדה שתבחן את האירוע. "לחברת הכנסת מירב בן ארי, יו"ר ועדת ביטחון הפנים, היו לה התבטאויות מאוד קשות ומוזרות. אני קורא לה לכנס את הוועדה ולתת לתמונות לספר את הכל".

עוואדה אף סבר כי הנזק ההסברתי שנגרם לישראל בלוויה, גרוע מזה שנגרם למדינה מהאירוע עצמו, בו נהרגה העיתונאית. "זה לא מכובד ולא מכבד, לנסות לייפות את התמונה של ישראל בעולם זה כמו להביא את הכנרת לתוך בקבוק קולה", כך אמר.

בסיום השיחה, סיפר על היכרותו עם שירין. "היא נולדה בבית לחם, עבדה 25 שנים בשטח ככתבת אל ג'זירה והצטיינה לא רק ברוגע שלה. אף פעם לא שמענו אותה מתלהמת - אפילו מול מחזות מאוד קשים. ומעל לכול, היא הייתה הגונה".

"אני מכיר אותה שנים רבות ואני אומר לך את זה עם יד על הלב. היא הייתה עיתונאית מכובדת, לא מוטה, עושה את הדברים בהגינות. היא הייתה גאה בזהות הפלסטינית אבל לא על חשבון המקצועיות שלה", הוא הוסיף.

סייע בהכנת הידיעה: יניב מורוזובסקי, 103fm.