תנועת "שלום עכשיו" הודיעה היום (ראשון) כי תקיים צעדה בצהרי יום שבת בעוד כשבועיים (28.5) לעבר מאחז חומש שבצפון השומרון. התנועה הודיעה כי בסיום הצעדה פעיליה יפרקו את מבני המאחז שהוגדר כלא חוקי. עוד ישתתפו באירוע הארגונים: "מחזקים", "שוברים שתיקה", "קריים מיניסטר", "לוחמים לשלום", "זזים", "אמהות נגד אלימות", "קואליציית המסיק", "מסתכלים לכיבוש בעיניים", "מחסום ווטש" ו"פעילי הבקעה".

בעבר התקיים במקום יישוב קבע שפונה בשנת 2005 במסגרת תוכנית ההתנתקות. מאז נאסר על כניסת אזרחים למקום או יישובו מחדש. 

"ב'שלום עכשיו' מזמינים את כל מי שאוהב את מדינת ישראל, ובעד שלום ושמירה על שלטון החוק להצטרף לפעיליה, ומדגישים כי לא מדובר בגימיק", נכתב בהודעה מטעם התנועה. עוד נמסר כי "לטובת הפירוק שכרה התנועה את כל הציוד הנדרש, לרבות בולדוזר". 

בתנועה נימקו את הפעילות המתוכננת ואמרו: "המאחז הלא-חוקי בחומש הוא מוקד של אלימות מתנחלים היושב על קרקע פרטית של פלסטינים והכניסה אליו אסורה בחוק. זהו מאחז של שונאי ישראל שגוררים את המדינה כולה להתבוסס בסכסוך דמים. הוא הוקם ומתוחזק על ידי הנהגת המתנחלים ודינו להתפנות כפי שנעשה פעמים רבות בעבר".
  
ב"שלום עכשיו" צופים להיענות גבוהה של משתתפים, וכבר דיווחו על עשרות פעילים שכבר גויסו לפעולה, זאת עוד בטרם הופצו פרסומים באופן רשמי. עוד הדגישו בתנועה כי "זוהי רק ההתחלה ולאחר חומש, יגיעו פעילי התנועה לפרק מאחזים לא חוקיים נוספים".  

ישיבת חומש מסרה בתגובה כי "בדקות בהן עם ישראל קובר את טובי בניו, לא נגיב לפרובוקציות של השמאל ההזוי".