לאחר דבריו של שר האוצר אביגדור ליברמן מוקדם יותר היום (ראשון), על הצורך בתיקון "חוק הלאום", הודיעה מפלגת כחול לבן על כוונתה להעלות את חוק השוויון שניסחו כבר ביום ראשון הבא. החוק יעלה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה.

ההצעה של מפלגת כחול לבן היא למעשה תיקון זכות השוויון בחוק היסוד: כבוד האדם וחירותו. על פי המפלגה, הזכות לשוויון היא "זכות הנחשבת ערך יסוד בכל חברה דמוקרטית ומהווה נשמת אפו של המשטר החוקתי שלנו כולו". ההצעה החדשה היא לעגן את הזכות לשוויון בנפרד, בחוק יסוד משלה.

לטענת כחול לבן, מעמדה המרכזי של הזכות לשוויון מצדיק את עיגונה בנפרד מהזכות לכבוד האדם, כמקובל בחוקות רבות ברחבי העולם, "וזאת בלי שיהיה בכך כדי לגרוע מההגנה שכבר ניתנה לזכות לשוויון כנגזרת של כבוד האדם.".

בהצעת החוק נרשם כי החוק ינוסח כך שיקבע כי "עקרון-העל שלפיו כל האזרחים שווים בפני החוק, ולצידו לקבוע איסור הפליה בשל הטעמים הנזכרים בהכרזה על הקמת המדינה – דת, גזע ומין, וכן טעמים נוספים אשר זכו להכרה בחוקים העוסקים בשוויון וכאלה שהיוו בסיס להפליה באופן היסטורי – נטייה מינית, מעמד אישי, ארץ מוצא, גיל ומוגבלות. יוזכר כי כמו יתר הזכויות המעוגנות בחוק היסוד, אין איסור מוחלט לפגוע בזכות לשוויון, אולם פגיעה כאמור יכולה להיעשות רק כפוף לתנאים המפורטים בפסקת ההגבלה".

שר הביטחון בני גנץ צייץ בתגובה לנושא כי "כחול לבן תעלה מחדש את חוק השוויון להצבעה בוועדת השרים לחקיקה, לאחר שנדחה לפני כמה חודשים. אני קורא לכל חברי הממשלה לתמוך בחוק, ומקווה שנוכל לקדם זאת לטובת כלל אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

בתוך כך, בתקווה חדשה מתנגדים לשינוי חוק הלאום. המפלגה תומכת בעיגון עקרון השוויון בתוך חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. ויש לתקווה חדשה  הצעת חוק כזאת. הנוסח של תקווה חדשה לא מדבר על שוויון קולקטיבי, אלא שוויון בזכויות הפרט.  ההתנגדות לשוויון מגיעה מצד ימינה.