נשיא המדינה יצחק הרצוג נחת הערב (ראשון) בישראל וחתם את ביקורו הקצר באיחוד האמירויות. הרצוג ביקר באבו דאבי על מנת להביע את תנחומיו בפני נשיא אמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד, על מות אחיו השייח' חליפה בן זאיד אשר נפטר בגיל 73. הנשיא, אשר לטיסתו הצטרפו גם השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', ושר התקשורת יועז הנדל, הביע את תנחומיו בפני השייח', משפחתו והעם אמירותי. 

בתוך כך, עם נחיתתם באבו דאבי ביקש הנשיא, לצד נשיא גרמניה פרנק ולטאר שטיינמאייר, לחזק את ידי השייח' מוחמד בן זאיד והעם האמירותי: "הגעתי לכאן בשם העם בישראל, להביע את תנחומיי לך, למשפחתך ולעם האמירותי. אחיך, שייח' ח'ליפה, היה אדם מיוחד במינו. מנהיגותו האמיצה תרמה רבות לקידום מדינתו ועמו ולשותפות שהתממשה בשנים האחרונות בין מדינותינו. השותפות אותה הוא קידם היא נכס עבורנו ועבור האזור כולו. הוא הוריש אחריו מורשת של קדמה וידידות בין עמי האזור ושל חתירה לשלום במזרח התיכון".

הנשיא יצחק הרצוג בביקור תנחומים באבו דאבי (צילום: דוברות בית הנשיא)
הנשיא יצחק הרצוג בביקור תנחומים באבו דאבי (צילום: דוברות בית הנשיא)

בנוסף, הנשיא בירך את השייח' מוחמד בן זאיד לרגל כניסתו לתפקיד נשיא איחוד האמירויות: "אני מברך אותך על כניסתך הרשמית לתפקידך כנשיא איחוד האמירויות. אתה ממשיך את דרכו של אחיך, בכך שחוללת שינוי דרמטי בעקבות הסכמי אברהם עליהם חתמת יחד עם מדינת ישראל ומדינות נוספות. אני מאמין שיחד נקדם ונחזק את יחסי השלום המשגשגים, ביננו ובין מדינותינו".

כזכור, סוכנות הידיעות הרשמית באיחוד האמירויות דיווחה בשישי האחרון כי הנשיא השייח' חליפה בן זאיד נפטר בגיל 73. בהודעה הרשמית נכתב כי "משרד הנשיאות מתאבל יחד עם תושבי איחוד האמירויות, האומה הערבית והאסלאמית והעולם כולו על מותו של מנהיג האומה והפטרון, הו מעלתו השייח' חליפה בן זאיד אאל נהיאן". 

השייח' ח'ליפה בן זאיד אאל נהיאן (צילום: REUTERS/Stephanie McGehee)
השייח' ח'ליפה בן זאיד אאל נהיאן (צילום: REUTERS/Stephanie McGehee)

בתוך כך, משרד הנשיאות הודיע על אבל רשמי והורדת הדגלים לחצי התורן לתקופה של 40 יום, החל מיום שישי. כמו כן, העבודה תופסק גם במשרדים, במחלקות, במוסדות רשמיים ומקומיים ובמגזר הפרטי למשך שלושה ימים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "בשם ממשלת ישראל ואזרחיה, אני מביע את תנחומיי לממשלת מדינת האמירויות הערביות המאוחדות ולעמה, בעקבות מותו של נשיא המדינה, שיח' ח'ליפה בן זאיד אל נהיאן".