מפלגת הליכוד תקפה הערב (ראשון) את ראש הממשלה נפתלי בנט, בעקבות הסכם חדש שנחתם בין רע"מ לבין מפלגות הממשלה. הודעת הליכוד מגיעה שעות ספורות לאחר שמפלגת רע"מ הודיעה על חתימת הסכם חדש בינה לבין מפלגות הממשלה, בו אושרו תיקונים במדיניות הנוגעת להליכים משפטיים בהרחבת בתים קיימים וחדשים בכפרים בלתי מוכרים בנגב.

נתניהו על החלטת רע"מ (צילום: דוברות הליכוד)

מהליכוד נמסר:"כדי לשמור על כסאו בנט ממשיך במכירת החיסול של המדינה למועצת השורא. משמעות ההחלטה לאפשר ולהכשיר בנייה בלתי חוקית בלתי מוגבלת היא מסירה סופית של הנגב".

גם בציונות הדתית תקפו: "בנט, שקד, אורבך וכהנא חבורת האופרטיוניסטים המופקרת של ימינה פתחו במכירת חיסול של מדינת ישראל לתנועה האיסלאמית למען שרידותם הפוליטי. לעולם לא נסלח".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הצטרף לדברים: "בנט הוא ראש הממשלה הכי סחיט שקם בישראל. משפיל את המדינה, את אזרחיה, סמליה ומוכר את הדרום אחרי הסחיטה והאיומים של האחים המוסלמים להם הוא נכנע. כזאת השפלה של ראש ממשלה כדי לאחוז בכסא עוד לא קרה. בזיון".

התיקון המדובר יאפשר להרחיב מבנים קיימים עד ל-70 מטרים, לצד הקמת מבנה נוסף באותו האזור. בנוסף, אושר גם כי ימנעו מהרס תוספות קיימות לבתים ויאפשרו אחזקת בתים קיימים ושינוי צורת הגג.

גורמים בקואליציה הבהירו בעקבות הדברים כי "כיום הטווח של אי הריסת מבנה הוא עד 50 מטר, כך קיבלנו מהממשלה הקודמת, כעת מגדילים אותו לעד 70 מטר. אין דרמה".