שרת הפנים, איילת שקד, התייחסה לסערה בממשלה סביב חוק השוויון ואמרה הבוקר (שני) כי "אני ‏מציעה לחברי הקואליציה להפסיק להשתעשע במחשבה לבצע שינויים שאינם מסוכמים בחוקי היסוד. זה לא יקרה, בדיוק כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני. אם נידרש, ימינה תעשה שימוש בזכות הוטו. מוטב להתמקד באתגרים הכלכליים והביטחוניים שלפנינו".

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הגיב לדבריה של השרה שקד ואמר: "גם כשהחוק הזה הובא להצבעה ב-2018, היינו חלק מהקואליציה ואמרנו שדעתנו לא נוחה. למרות המשמעת הקואליציונית נתתי חופש הצבעה. אנחנו אמרנו בצורה גלויה, גם היום אנחנו מצביעים על חוקים שאנחנו לא שלמים איתם, אבל אלה חיי קואליציה. כשעושים טעויות זה לא נורא לתקן אותן".

אביגדור ליברמן (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

לאחר מכן הוסיף השר ליברמן: "אי אפשר לדבר על אחים לנשק ואז להתעלם לחלוטין מהתחושות שלהם והרגשות שלהם. מדובר בבני הברית שלנו מלפני קום המדינה. אי אפשר להתעלם מהתחושות שלהם. גם כשעושים טעויות חובה לתקן אותן. אני מצפה שכולם ייתנו חופש הצבעה ואני מאמין שיהיה לזה רוב. העמדה הערכית חשובה לא פחות מחקיקה".

בתוך כך, במפלגת יש עתיד לא מתכוונים לוותר על העברת החוק. אחרי הפצצה שאיילת שקד הטילה הבוקר , במפלגתו של יאיר לפיד אומרים כי הם נחושים "להיאבק בכל הכוח" על העברת תיקון לחוק הלאום. זה יהיה קרב משולב מו"מ מול בנט ושקד. עוד אומרים ביש עתיד כי "חוקי יסוד אפשר לשנות רק בהסכמת כל הסיעות, נעשה כל מאמץ להשיג את ההסכמה הרחבה". במקביל, בכירי העדה הדרוזית , מתברר, נחושים לא פחות והם מתכננים קמפיין בעד שינויים בחוק הלאום, כולל משפחות שכולות ולוחמים עם צל"שים, בני העדה, שמוכנים להגיע לאיילת שקד אישית כדי לנסות ולשכנעה בנושא תיקון החוק.

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, בתגובה להתנגדות שקד לחוק השוויון: ״אני קורא לקואליציה להיעזר במשותפת כדי להעביר את חוק השוויון למרות התנגדות שקד. לא שכחנו שרק לפני חודשיים שקד וחבריה העבירו את חוק הפרדת משפחות הגזעני בהישענות על האופוזיציה, למרות התנגדות מרצ".

בתוך כך, שר הדתות היוצא, מתן כהנא, התראיין הבוקר (שני) בכאן רשת ב' והתייחס לסערה בממשלה שבין שר הביטחון גנץ לראש הממשלה בנט, וכן להתפטרותו מתפקיד השר ולהדחת חבר הכנסת כלפון ממפלגתו.

"יש לנו שר ביטחון מעולה, ראש הממשלה עובד איתו בשיתוף פעולה מלא ומשתף אותו בכל ההישגים, נגמר העידן של 'אני אני ואני'", אמר כהנא בפתח דבריו, "חוק השוויון של גנץ הוא חוק לא טוב במיוחד כשמערכת היחסים בין שלוש רשויות השלטון במדינה לא מאוזנת מספיק, ולדעתי לבג"צ יש כרגע יותר מדי כוח, וחוק מהסוג הזה יתן פתח לפרשנויות נוספות לבג"צ.

לאחר מכן אמר כי "חבר הכנסת כלפון עובד מצוין, אבל כרגע הזירה העיקרית שבה הדברים מתנהלים היא הכנסת. זה לא בעיה של אמון זה פשוט בכדי לייצב את הקואליציה, ובשביל זה צריך שיגיע בכיר מימינה חזרה לכנסת. לגבי הרפורמות שלי במשרד הדתות הם כולם בתהליכים שקורים מעצמם במשרד, אני מקווה שנוכל להמשיך עם רפורמת הגיור".

"מפלגת ימינה רוצה שהממשלה הזאת תמלא את ימיה, אנחנו מייצבים את הכלכלה עם הקטנת אחוז המובטלים", והתייחס לשאלה על האינפלציה שעולה, וטען: "בכל העולם יש תופעות כלכליות של פוסט קורונה. לצורך המשך התחזוק הכלכלי דרושה ממשלה יציבה במדינת ישראל".