שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, התארח הבוקר בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לנושאים הבוערים של היום. כאשר התייחס השר לעליית מחירי הדיור, הוא האשים במרומז את הממשלה הקודמת: "הדינמיקה היא תוצאה של הרבה דברים שלא נעשו פה במשך שנתיים ויותר, ואני דווקא חושב שכל מי שמסתכל על הנתונים בחצי שנה האחרונה-תשעת החודשים האחרונים, רואה דווקא כמה שינוי אנחנו מביאים, אבל זה לוקח זמן". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

שר השיכון התייחס גם לתוכנית ההגרלות אותה הוא מקדם, וניסה להגן על חשיבותה בהתמודדות עם משבר הדיור: "בסוף ל־10,000 זוגות שקיבלו דירות בהנחה משמעותית ויכולים לקנות דירה במחיר סביר, זה פתרון. זו אולי לא תוכנית עבודה, אבל זה פתרון. נרשמו כמעט 120 אלף זוגות צעירים, זה כרגע החוסר שיש. 10,000 כבר קיבלו את הזכות לדירה, עד סוף השנה הזאת יהיו עוד עשרות אלפים שיקבלו. זו תוכנית עבודה כי אנחנו ייצרנו את הדירות האלה בהנחה. יש סך הכול, פחות מ־120 אלף משפחות. השנה יקבלו זכות לדירה כזאת בין 30 ל־45 אלף. 30 אלף בוודאות, כי אלה דירות שכבר בתהליך. אנחנו עכשיו, יחד עם שר האוצר ושרת הפנים, שוקדים על כל מיני דרכים שיאפשרו כבר השנה להגדיל את זה ל־45 אלף. אם אנחנו נתמיד בעבודה כזאת במשך שנתיים-שלוש, כולם יגיעו לדירה. זה הכול. זה פתרון אמיתי שתוך שנים ספורות ייתן מענה".

השר אלקין נשאל על המצב הפוליטי, ושיתף בהערכתו לגבי שרידותה של הקואליציה: "זה תלוי בכל אחד ואחד. קואליציה של 60, קשה לה לתפקד, אבל היא יכולה לתפקד". השר הזהיר מפני הליכה נוספת לבחירות, שתוביל ל"עוד סרט של בחירות", לדבריו. 

בהמשך, סרב השר אלקין להתייחס להדחתו מהכנסת של יום טוב כלפון, בטענה כי "זו החלטה פנימית של סיעת ימינה להחזיר את מתן כהנא לכנסת".

באשר לשאלה האם הוא היה שוקל לחזור לליכוד, ענה השר כי זו אפשרות שכלל לא נשקלת על ידו, ותקף בחריפות את המתרחש כיום במפלגה: "תקשיב לדודי אמסלם במליאת הכנסת ותבין. אני חושב שדודי אמסלם מייצג את כל הרע שנתניהו הביא לליכוד - את האווירה של הבריונות, של שיח ציבורי של הסתה, שהוא בלתי אפשרי לחלוטין".

הוא גם נשאל לגבי ענייני משפט נתניהו, וענה: "אני מעולם לא טענתי שבנימין נתניהו הוא מושחת. הטענות שלי אליו היו בכך שהוא התחיל לקבל החלטות מאוד משמעותיות על גורלה של מדינת ישראל, מתוך הזווית ש'המדינה זה אני, וטובתי האישית והישארותי בשלטון - זה הערך העליון של מדינת ישראל'. זה בעיניי בלתי אפשרי, לכן הגעתי למסקנה שהוא לא יכול יותר בצורה כזאת להנהיג את מדינת ישראל, לכן קמתי ועזבתי, לקחתי סיכונים פוליטיים, ואני עדיין חושב שהדרך שבה הוא מנסה להוביל את הליכוד ואת השיח הציבורי היא לא נכונה".

לבסוף, כאשר נשאל בהקשרים אלו, ענה השר כי הוא נגד פתיחתו המחודשת של מעבר ארז, וכמו כן גם נגד החזרת גופתו של זביידי, כל עוד גופות חיילי צה"ל נמצאות בידי חמאס.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103